S a vonat száguld tovább

Kína Csöcsiang (Zhejiang) tartományában, Vencsou (Wenzhou) városnál két szuperexpressz ütközött össze. A balesetben 43-an meghaltak, 211-en megsérültek, de további áldozatok is lehetnek.

BulvárSzücs Gábor2011. 07. 30. szombat2011. 07. 30.

Kép: A derailed carriage of a bullet train is removed from a bridge as workers dig through the wreckage after a high speed train crashed into a stalled train in Wenzhou, Zhejiang province July 24, 2011. The crash occurred on Saturday after the first train lost power due to a lightning strike and a bullet train following behind crashed into it, state television said, raising new questions about the safety of the fast-growing rail network. REUTERS/Aly Song (CHINA - Tags: DISASTER TRANSPORT), Fotó: © Aly Song / Reuters

A derailed carriage of a bullet train is removed from a bridge as workers dig through the wreckage after a high speed train crashed into a stalled train in Wenzhou
A derailed carriage of a bullet train is removed from a bridge as workers dig through the wreckage after a high speed train crashed into a stalled train in Wenzhou, Zhejiang province July 24, 2011. The crash occurred on Saturday after the first train lost power due to a lightning strike and a bullet train following behind crashed into it, state television said, raising new questions about the safety of the fast-growing rail network. REUTERS/Aly Song (CHINA - Tags: DISASTER TRANSPORT)
Fotó: © Aly Song / Reuters

A vasútügyi tárca közlése szerint a baleset miatt leváltották Sanghaj város vasútügyi hivatalának három vezetőjét. Mindhármuk ellen eljárás indult. Természetesen leállították szinte az összes, D kategóriába tartozó „golyóvonatot”. Törölték a Ningbo, Sanghaj, Hangzhou, Wenzhou, Fuzhou és Xiamen között közlekedő, összesen 28 járatot.

Bár a vasúti hatóságok igyekeznek gyorsan visszaállítani a menetrendet, a környéken tomboló vihar, a nagy mennyiségű eső és a villámlás késlelteti az újraindítást.

A kínai szakértők siettek kijelenteni, hogy a történtek nem érintik a nagysebességű vonatok jelenét és jövőjét: Kína elhatározott szándéka a szárazföldi közlekedés nagy részének átterelése a sínekre. Az országos hálózat kiépítésén túl délen Indonéziáig, nyugaton pedig Európáig száguldanának a szupervonatok.

A most megsérült D vonatok az első generációs expresszek, az átlagos sebességük nem sokkal marad el a 160 kilométertől. De a jelen golyóvonatok, mint például a néhány hete felavatott Peking–Sanghaj vonalon közlekedők, már 380 kilométeres sebességgel száguldanak, 4 óra alatt megtéve az 1300 kilométeres távolságot.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek