Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A válság miatti kényszerű spórolás a magyar fogyasztókat is tudatosabbá tette: tavaly kevesebb étel landolt a kukában, s a háztartási gépeket is inkább megszerelik, minthogy kidobják − derül ki a GfK Hungária kutatásából.
Míg a válság kezdetén a magyar háztartások zöme – 80 százaléka – a ruházkodáson és az utazáson igyekezett spórolni, tavaly már élelmiszerből és a háztartási vegyi áruból is kevesebb került a kosarakba.
A növekvő fix költségek – túlnyomórészt a rezsi és a törlesztőrészletek – miatt a tavalyi évben tízből kilenc magyar háztarásban csökkent a szabadon elkölthető forintok mennyisége. Honfitársaink kcsaknem felének pedig már az élelmiszereken is spórolnia kell – de a lakosság másik fele is igyekszik meghúzni a nadrágszíjat.
A magyarok több mint fele ritkábban megy „nagybevásárolni”, mint korábban, s a többség inkább többször kevesebbet vásárol. Megindult az akcióvadászat is: 2009-ben a bevásárlókocsiba kerülő áruk harmada promóciós termék volt, s egyre többen forgatják a kereskedelmi láncok akciós újságait is– noha eddig is honfitársaink kétharmada lapozta át ezeket.
A spórolás jegyében mind gyakrabban alkalmazzák a jól bevált házi praktikákat: az ecetet például a takarításhoz is bevetik, és otthoni sütés-főzéssel is igyekeznek csökkenteni az étkezésekre költött összegeket. Ezért nőtt az otthoni étkezéshez kapcsolódó termékek – sütőpor, vaj, tejföl, étolaj – forgalma. A válság továbbra sem érinti a házi kedvenceket: az állateledelek kereslete tavaly sem csökkent. Esett viszont az olyan helyettesíthető, vagy impulzívan vásárolt termékek forgalma, mint a hideg italok, az őrölt kávé, a csoki vagy a műzli – mondta Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
A válság hozadékaként több időt töltünk otthon, és inkább saját magunk állítunk elő bizonyos dolgokat, minthogy fizessünk értük. A magyarok tehát kezdenek lemondani hedonista fogyasztói szokásaikról: már nem töltik degeszre az éléskamrát, inkább csak annyit vásárolnak, amennyit el is fogyasztanak, s inkább megjavítják azt, ami elromlott, mint hogy újat vásároljanak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu