Szeretjük a sajátmárkás termékeket

Egyre többen keresik a nagy áruházláncok sajátmárkás termékeit, vagy az ún. B márkás termékeket, melyek a marketing hiánya miatt kedvezőbb áron kerülnek a polcokra. Igaz, az A márkák még mindig vezetik a listát.

Család-otthonKovács Réka2013. 07. 31. szerda2013. 07. 31.

Kép: spar áruház tudatos bevásárlás termék áremelkedés közért tejtermék 2012 02 28 Fotó: Kállai Márton

Szeretjük a sajátmárkás termékeket
spar áruház tudatos bevásárlás termék áremelkedés közért tejtermék 2012 02 28 Fotó: Kállai Márton

A GfK Hungária háztartások otthoni fogyasztását monitorozó Háztartáspaneljének legfrissebb, a kereskedelmi márkák teljesítményét bemutató tanulmányából kiderült, hogy a kereskedelmi márkák forgalma összességében csökkent 2012 során, amihez hozzájárult, hogy a vásárlók a kereskedelmi márkákra fordított korábbi költéseik egy részét úgynevezett B márkákra, azaz marketing-támogatás nélküli, kisebb gyártói márkákra vitték át.

Korábban a sajátmárkás termékek elsősorban igen kedvező áraik miatt tettek szert egyre nagyobb népszerűségre, ugyanakkor az utóbbi időben a B márkák árfekvése is kedvezően alakult, ami megnövelte az érdeklődést irántuk, és így a forgalmi részesedésük is javult. A magyarországi háztartások természetesen továbbra is a marketing-támogatást élvező nagyobb gyártói márkákat, az ún. A márkás termékeket vásárolják leggyakrabban: 2012-ben 136 alkalommal, azaz 2-3 naponta. Kereskedelmi márkát 126 alkalommal vettek és ennél kevesebbszer B márkát (121 alkalommal). A vásárlásonként A márkákra fordított költés jóval meghaladja a B és a kereskedelmi márkákra elköltött egyszeri összeget.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek