Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet vásárlói szokásokat vizsgáló kutatásából.
A GfK Piackutató Intézet rendszeresen vizsgálja, hogy mennyire tudatosak a vásárlók az üzletek és a termékek közötti választáskor, megvizsgálják-e a termékek minőségét, eredetét és árát, figyelemmel kísérik-e az akciókat. Az eredményekből kiderül, hogy a legnagyobb fokú tudatosság a termékek minőségével, illetve a pontos árfeltüntetéssel kapcsolatban tapasztalható.
A magyar fogyasztók igényességét jelzi, hogy az élelmiszerek vásárlásánál a legfontosabb szempont a minőség. Százból 96 embernek az áru frissessége és minősége a legmeghatározóbb annak eldöntéséhez, hogy kosárba rakja-e az adott terméket.
A magyar vásárlók ügyelnek az árakra is: 56 százalékuk figyel a pénztárnál, hogy az árak ugyanazok-e, mint ami a polcon kiírva szerepelt. A vásárlók fele a márkahűségnél fontosabbnak tartja a megfelelő ár–érték arányt, ezért rendszeresen válogat az ár alapján a márkák között. Azt, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, a vevők 40 százaléka mérlegeli minden vagy szinte minden alkalommal, s csaknem ugyanennyien vannak tisztában azzal, mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek kedvenc boltjukban. Az árak fontosságát illetően Kui János, a GfK Hungária menedzsere kiemelte: a vásárlók nem kizárólag olcsóságot, hanem a megfelelő ár–érték arányt keresik, a vásárlók 92 százaléka számára fontos, hogy egy élelmiszer „megérje az árát”.
Emellett a vásárlók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy magyar termékek kerüljenek a boltok polcaira. Míg 2005-ben a megkérdezettek 52 százaléka tartotta fontosnak, hogy a termék magyar eredetű legyen, az idén már 68 százalékuk említette a hazai származást a sarkalatos tényezők között. Ezzel a jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont egy termék kiválasztásánál.
A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak az akciók is. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról. A vásárlóknak mintegy a fele tudatosan keresi a boltban azt az akciós terméket, amelyről korábban információt szerzett. Az akcióvadászok 40 százaléka az „akciós” felirat láttán általában ellenőrzi, hogy milyen mértékű akcióról van szó – tehát az akciós árat vagy az adott áru akció nélküli árával, vagy más, helyettesítő termék árával veti össze. Viszont 43 százalékuk viszont csak ritkán, vagy soha nem végez ilyen jellegű összehasonlítást.
A termékhez csomagolt ingyenes ajándék nem minden esetben jelent vonzóerőt, hiszen a vásárlók fele nem mérlegeli, szüksége van-e arra az ajándékra, vagy sem, csaknem egyharmaduk pedig mindig vagy gyakran megteszi ezt. Az ingyenes ajándék értékét a válaszadók 54 százaléka soha vagy csak ritkán számolja ki, 10 százalékuk mindig, 20 százalékuk pedig gyakran foglalkozik ezzel.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu