Végveszélyben a Millenáris

Itt fogadták az első újkori olimpiáról, Athénből hazaérkező sportolóinkat, 1903-ban itt játszotta első hazai mérkőzését a labdarúgó-válogatott (2-1-re nyertünk a csehek ellen), a két háború között ez volt Európa egyik leggyorsabb kerékpáros pályája, évtizedekig egyedül itt lehetett villanyfény mellett is versenyeket rendezni. Mi ez? A Millenáris, vagyis Európa egyik legrégebben működő kerékpárpályája. A múlt dicső - a jelen siralmas.

FiatalokHardi Péter2006. 06. 02. péntek2006. 06. 02.
Végveszélyben a Millenáris

A versenyek egyre ritkábbak, a létesítmény már csak elvétve fogad közönséget. Az ok egyszerű: a Millenáris állapota enyhén szólva is kívánnivalókat hagy maga után, fel kellene újítani. Ehelyett azonban bontás vár rá.
A Puskás Ferenc Stadion létesítményeinek korszerűsítésére kiírt pályázatok szerint ezen a helyen szállodák szolgálnák leginkább a sport érdekeit. A kerékpárosok azonban ezt másképp látják, a terv ellen 13 szervezet tagjai tiltakoztak múlt szerdán. Azt szeretnék, ha megmaradna a Millenáris mostani rendeltetése, sőt gyerekeknek tanulópályát létesítenének benne, a lelátók alá kerékpáros múzeumot, boltot, szerelőműhelyt, kölcsönzőt terveznének. Vagyis: a Millenáris a főváros kerékpáros fellegvárává válna. Nem példa nélküli az ilyesmi, állítják, a mi Millenárisunkkal közel egyidős londoni velodromon, vagyis kerékpárpályán ma nemcsak tekernek, hanem futnak, falat másznak és kondiznak is.
Török Ottó, a területért felelős Magyar Olimpia Központ vezetője - nem mellesleg a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség vezetője - az efféle elképzeléseket légvárnak minősíti. Indoka a szokásos: nincs pénz. A kerékpárosok ezzel szemben erősködnek, hogy az érv mondvacsinált. Egyebek között Anthony Gallra, az Állatkert építményeinek felújítójára hivatkoznak. Az ausztrál származású építész szerint már két-háromszázmillió forintból új életet lehetne lehelni a Millenárisba.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek