Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Enyhén nőtt a kiskereskedelem árbevétele, de a mennyiségi eladás csökkent - mindkét évek óta tartó tendencia kitartott tavaly is, de lassuló mértékben. Gyümölcslére és olajra kevesebbet, ásványvízre és tejtermékekre többet költöttünk 2009-ben.
Kevesebb élelmiszert adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, de azért több pénzt zsebeltek be a boltok, a drágulás jellemezte tehát az élelmiszerpiacot. Ez azonban lelassult az elmúlt évekhez képest - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. Jellemző, hogy a vásárlók kedvezőbb árú márkákhoz, nagyobb kiszerelésekhez vagy olcsóbb boltokhoz igazolnak át, hogy egy-egy termékből ugyanannyit vagy többet vehessenek, mint korábban. Az élelmiszerek beszerzése enyhén ugyan, de tovább tolódott a kisebb boltoktól a szupermarketek és hipermarketek felé, és az üzletláncok saját márkás termékeit is többen vették tavaly.
A mennyiségi növekedés a tejtermékeknél volt a legjellemzőbb, azaz ezekből többet vásároltunk az elmúlt évben, mint 2008-ban. Vajból 14, sajtból 10, túróból 7, tejfölből 6, gyümölcsjoghurtból 2 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban. Ennek az egyik oka lehet, hogy a tejtermékek többsége olcsóbb is lett, így a túró 9, a tejföl 7, a vaj félkemény sajtok (köztük a trappista) 3, a gyümölcsjoghurtok átlagosan 2 százalékkal. Emellett szokatlan mértékben 31 százalékkal nőtt az eladott energia- és sportitalok mennyisége.
Nem feltétlenül ezekre az élelmiszerekre költöttünk ugyanakkor többet. Az értékbeli növekedés (tehát a termékekre kiadott pénzmennyiség növekedése) a piackutató szerint a gyümölcsjoghurt mellett a húskészítményekre, ásványvízre, kávéra, margarinra és jégkrémre volt jellemző, miközben jelentősen csökkent a vásárolt gyümölcslé, étolaj és csoki értéke.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu