Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Első ízben vesz részt az OMÉK-on a McDonalds, amely standján az étteremláncnak alapanyagot beszállító magyar mezőgazdasági partnereivel közösen mutatkozik be. Így megtudhatják a látogatók, hogy mi magyar a hamburgerben, s mi kerül akár az Európai éttermekbe is tőlünk.
Az amerikai vállalat 25 éves hazai történetében először jelenik meg a magyar mezőgazdaság legnagyobb seregszemléjén, standján a hazai beszállítók, a termelő gazdák és termékeik lesznek a főszereplők. A látogatók megismerkedhetnek a külföldi piacokra is kiterjedő sikertörténetekkel, az Európa számos országának gyorséttermeiben is jelen lévő magyar termékek előállításának és feldolgozásának körülményeivel. A 25 éves évfordulóra a McDonalds igazi magyar különlegességgel teszi fel a koronát: az éttermekben már kapható és a standon is megkóstolható a kétféle ízváltozatban készült magyar szürke marha burger – egyenesen a Hortobágyról.
Az első magyar „Meki” 1988 áprilisában nyílt meg Budapesten, a Régiposta utcában. Az elmúlt 25 évben az étteremlánc termékeihez mindig többféle hazai alapanyagot vásárolt, így szoros partneri kapcsolatot épített ki a magyar mezőgazdaság szereplőivel. Mégis kevesen tudják, hogy magyar termelők szállítják a csirkehúst, salátát, paradicsomot, tejet, tojást, friss hagymát, mézet, joghurtot, és az időszakosan vásárolható promóciós termékekhez több más összetevőt is. Negyed század alatt a hazai éttermek számára a McDonalds összesen több mint 97 milliárd forint értékben vásárolt magyar alapanyagokat. Az állandó minőség és megbízhatóság több magyar beszállító számára külföldi piacokat is megnyitott. Európa számos országában a McDonalds éttermek magyar csirkehúst, salátát, vagy sajtot kínálnak vendégeiknek. A számok magukért beszélnek: a hazánkból az éttermekbe szállított csirkehús mennyisége tavaly elérte a 6500 tonnát, salátában pedig meghaladta az 1490 tonnát, de 3 millió hazai tojás is elfogyott itthon és külföldön.
A McDonald’s 2008 óta minden évben promóciót szentel a hazai ízeknek „Magyar hetek” címen. Így kerülhetett a kínálatba az elmúlt években néhány hétre lángos, fasírt, vagy aranygaluska, a felhasznált összetevők közé pedig Erős Pista vagy hartai kolbász. Az idei Magyar heteken az étteremlánc a Vidékfejlesztési Minisztériummal egyeztetve, saját eszközeivel, 98 éttermén keresztül kapcsolódik be az oltalom alatt álló, eredetvédett magyar szürke marha húst népszerűsítő kampányba. Az éttermekben már kapható szürkemarha burger paprikás, illetve kakukkfüves ízesítésben kapható.
A kiállításon jelen lesz három olyan zöldségtermelő, akik az eisbergen keresztül juttatják el termékeiket a McDonald’s éttermekbe. Ott lesz a legnagyobb magyar salátatermesztő, Becsey Zoltán Balástyáról, a koktélparadicsomot beszállító Szentesi Gazdaszövetkezet vezetője, Lóczi János, valamint a Mezőker szegedi vállalkozását friss hagymával ellátó Bondár Imre. A szószókat szállító Univert egy fiatal termelő is képviseli, Wagner József Mezőberényből, aki ipari paradicsomot szállít be a ketchuphoz. A mézbeszállító Mézeskerttől jelen lesz egy méhész is, Márton János, a sajtokat beszállító Pannontej pedig egy jáki gazdával mutatja be termelőit: Rácz Károly gazdaságában 60 tehenet fejnek.
A látogatók megismerhetik a McDonald’s két olyan magyar beszállítóját is, akik az OSI-on keresztül látják el csirkehússal nemcsak a hazai éttermeket, de számos más európai ország McDonald’s éttermeit is. A kisvárdai központú Master Goodot és a hernádi Her-Csi-Húst is már sokadik generációs fiatal vezetőik képviselik: ifjabb Bárány László és ifjabb Oláh István. Családi vállalkozásból érkezik a tojás is a McDonald’s-ba, a Capriovus vezetői közül az ifjabb és idősebb Németh Zoltán is jelen lesznek a standnál.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu