Környezettudatosság eltérő hőfokkal

Egy nemrég közzétett közvélemény-kutatás szerint, a fejlődő országok – Brazília, India és Kína – lakosai a leglelkesebbek a zöld árucikkek és a környezetbarát kezdeményezések iránt, míg a gazdag amerikaiak még mindig fontosabbnak tartják a gazdasági fejlődést a környezet védelménél.

Hírek, információkSzabad Föld Online2009. 08. 04. kedd2009. 08. 04.
Környezettudatosság eltérő hőfokkal

A WPP csoport hét országra kiterjedő, több mint 5700 fő megkérdezésével készített felmérése szerint a brazilok, indiaiak és kínaiak érdeklődnek leginkább a környezetbarát termékek iránt, és támogatják az általuk zöldnek tartott vállalatokat.

A vizsgált országok (Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Brazília, India, Kína) válaszadói egyetértettek abban, hogy a magasabb ár ellenére is megéri környezetbarát terméket vásárolni, és többségük jövőre az ideinél többet szeretne költeni az ilyen árucikkekre. Leginkább a kínaiak, indiaiak és a brazilok hajlandók többet áldozni a zöld termékekre. A kínai és brazíliai fogyasztók 73, az indiaiak 78 százaléka mondta, hogy 2010-ben növelni fogja az általa környezetbarátnak tekintett termékre fordított kiadásait. Ugyanakkor, míg a brazil válaszadóknak 38 százaléka mondta, hogy legkevesebb harmadával növelné zöld ráfordítását, addig a brit megkérdezetteknek csak 8 százaléka tervez ilyen nagymértékű változtatást vásárlásaiban.

A kutatás szerint jelentős különbségek is felfedezhetők a nemzeti attitűdök között. A brit, francia és brazil válaszadók például úgy vélik, hogy országuk környezeti állapotának megóvása rossz irányba halad. Velük szemben viszont az amerikai, német, kínai és indiai állampolgárok bizakodóak saját hazájukat illetően, és úgy vélik, a nemzeti politika jó irányba tereli a környezetvédelmet.

Bár mind a hét ország válaszadói környezettudatos gondolkodásmódról tettek tanúbizonyságot, csak két ország, India és Brazília lakosai vélték úgy, hogy a környezetvédelmi megfontolások előbbre valók, mint a gazdasági ügyek. Ezzel szemben az Egyesült Államokban élőknek például 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a gazdaság stabilitása és fejlődése fontosabb kérdés, mint a bolygó ökoszisztémájának megóvása.

A válaszadók többsége szerint fontos, hogy a nemzeti és nemzetközi vállalkozások környezetbarát módon cselekedjenek. Az összes megkérdezett 77 százaléka értett egyet ezzel az állítással, de ebben a kérdésben is az ázsiai régió válaszadói bizonyultak a környezettudatosabbnak. Az indiaiak 87, a kínaiak 98 százaléka vélte úgy, hogy a vásárlási döntések során rendkívül fontos szempont, hogy a terméket kínáló cégnek milyen a zöld hírneve.

A megkérdezettek véleménye szerint egy cég leginkább azzal tudja környezetvédelmi elkötelezettségét bizonyítani, ha csökkenti üzleti és gyártási folyamatainak környezetterhelését, valamint csökkenti a termékeiben található káros anyagok mennyiségét. A felmérés szerint a fogyasztók elvárják, hogy a társadalom iránt felelős vállalat energia-hatékonyan működjön, hasznosítson újra, csökkentse a felesleges csomagolást és támogassa a zöld innovációt.

Forrás: ELTE-TáTK

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek