Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kezdődik a nyár és vele együtt a fesztiválszezon is. A jó idő megérkeztével hétről-hétre egyre több kisebb és nagyobb zenei és kulturális rendezvényre látogathatunk el. A napi sajtó a válsággal és annak következményeivel, elemzésekkel és találgatásokkal van tele. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy hogyan érinti a mostani gazdasági helyzet a hazai fesztiválokat és hogyan próbálnak
A nagy fesztiválok – de ugyanúgy a kisebbek is – így például a Sziget fesztivál, a Volt fesztivál, a Hegyalja fesztivál és a Balaton Sound most nehezebb helyzetben vannak, mert a kisebb támogatók a válság jegyében visszaléptek, így kevesebb pénzből kell biztosítani azt a színvonalat, melyet az előző években nyújtottak. Ezzel szorosan összefügg az euró árfolyama, hiszen a külföldi előadókat euróban fizetik ki. A kisebb szponzorok és az euró árfolyamváltozás következményeként például egy Sziget fesztivál esetében 5%-ot is növekedhet az önköltség.
Ez természetesen az árakon is látszódik, ugyanis a belépőkön próbálják visszaszerezni a támogatói hiányt, de még így is állami támogatáshoz folyamodtak a szervezők. A tavalyi 8 000 forintos napijegy árát ebben az évben kétezer forinttal növelték. Hogy elkerüljék a látogatók lemondását és kiábrándulását a magas árak miatt, a szervezők igyekeznek a szokásosnál is több akciót és kedvezményes lehetőséget nyújtani a fesztiválozóknak. Már karácsonykor megajándékozhattuk hozzátartozóinkat bérlettel, melyhez akciósan hozzájuthattunk. Az elővételi kedvezmények mellett is számos lehetőségünk akad.
A Hegyalja fesztivál bérletét három részletben vehetjük meg, így nem egyszerre kell a nagyobb összeget kifizetni, hanem 5500 forintot kell havonta kifizetni. A Sziget bérletet, ami még legolcsóbban is 30 000 forint, csoportokba verődbe, felsőoktatási diákigazolvánnyal akár 50%-os kedvezménnyel is megvehetjük, ami igen vonzó lehet a diákoknak. A napi jegyek ára is 50%-ra csökken este 11 óra után, így a buli hangulatba később is becsatlakozhatnak a Szigetre vágyók. A Volt fesztivál és a Balaton Sound kombinált, kedvezményes bérletettel igyekszik a fesztiválozók kedvébe járni. A Volt online jegyrendelés esetén CD-vel és pólóval is csábítja az érdeklődőket.
A sok engedmény ellenére is kevesebb hazai látogatót várnak a szervezők, ezért az új stratégia részeként ebben az évben külföldön igyekeznek nagyobb hangsúlyt fektetni a reklámra és így a jegyek eladására. Sőt fesztivál vonatokat is indítanak, hogy így csábítsák és megkönnyítség a bulizni vágyók dolgát. De miért is éri meg nekik idejönni Magyarországra? A válasz itt is az árakban, az euró és a forint közti különbségekben rejlik. A színes, de mégis színvonalas paletta mellett az itthoni árak fele annyiba kerülnek nekik, mint hazájukban, külföldön. Míg a legnagyobb nyugati fesztiválokra, mint az angliai Glastonbury és a dán Roskilde fesztiválra több mint 220 eurót kell fizetni, így itthon csak 150, sőt elővételben ennél is olcsóbban lehet a hazai Sziget fesztivál bérletéhez jutni.
És itt hozzá kell tenni azt is, hogy az előbb említett nagyok csak három napos fesztiválok. Tehát míg az előző években is 40-60% között mozgott a külföldön eladott jegyek száma, így valószínűleg most is franciák, angolok és más külföldiek hada lepi el a Hajógyári-szigetet, de ez az eddigieket is felülmúlhatja.
A Sziget szervezői bíznak a stratégiájukban, ugyanis még így is félmilliárd forint nyereséget remélnek. A kisebb fesztiváloknak – Volt fesztivál, Hegyalja fesztivál stb. – azonban annál inkább van félni valójuk, mivel ide kevesebb külföldi látogat, így az eladásból befolyó összeg leginkább az itthoniaktól származik.
Mochnács Andrea
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu