Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A munkaerő toborzás átalakulását jelzi, hogy egyre több cég keresi leendő munkatársát a közösségi oldalakról. S nem véletlenül! Ugyanis sokan nem is sejtik, milyen sok minden derül ki rólunk ezeken az internetes oldalakon.
A cégek vezetőinek és munkatársainak kapcsolati hálója eddig is komoly szerepet töltött be a munkaerő toborzásban, hiszen a személyes ismertség rengeteg előismeretet biztosított a jelölt alkalmasságát illetően. A válság idején pedig mindehhez hozzájön a költséghatékony megoldások keresése, melyre kitűnő megoldást nyújthatnak az online közösségi oldalak. A potenciális jelöltről a korábbiaknál sokkal több információt nyerhet a cég a jelölt adatlapja és az oldalon fellelhető ismerőseinek keresztül.
A Jobvite eredményei szerint jelenleg a cégek több mint kétharmada használja a közösségi oldalakat munkaerő-toborzásra, sőt a cégek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben még inkább a közösségi oldalakra fog támaszkodni, amikor munkaerőt keres. A legnépszerűbb toborzási céllal használt oldalnak jelenleg a LinkedIn számít, amit a Facebook és Twitter követ – írja az earthtimes.org.
A cégek eddigi tapasztalatai alapján a közösségi oldalakon toborzás nem csak gyors és költség hatékony, hanem igen eredményes is. A cégek próbálkozásinak kétharmadát ugyanis siker koronázta, hiszen sikerült ezzel a módszerrel a pozíció betöltésére minden szempontból alkalmas jelöltet találni.
Magyarországon a helyzet hasonló abból szempontból, hogy Kelet Európa kapcsolat érzékeny kultúrája eleve táptalaja minden olyan megoldásnak, amely a személy körül fonódó kapcsolatrendszerre alapoz. Sik Endre, az ELTE Társadalomtudományi Karának tanára szerint a kapcsolati tőke a jövőben egyre jobban fel fog értékelődni. A személyes kapcsolatokra való támaszkodás miatt tudott a direct marketing is teret hódítani, valamint ennek köszönhető az informális pénzforgalmi ügyletek növekvő népszerűsége, a "social marketing"-nek nevezett „tudomány” megjelenése. Az utóbbira példa olyan korábban áruként elképzelhetetlen "cikkek" áruvá válása, mint az állampolgárság (lásd az olimpiaiaranyérem-esélyesek „migrációját”), illetve a korrupció, és ide tartozik a kapcsolatokra alapozó emberierőforrás-menedzsment kultúrájának terjedése is.
Forrás: ELTE - TáTK
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu