Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Úgy tetszik, a gyakran reklámozási, illetve kereskedelmi szándékkal végzett kutatások már mindent kiderítettek a nőkről, így – jobb híján – sorra kerülünk mi, férfiak is.
Kép: Korunk férfija, hónalját borotváló, szemöldökét szedö tetovált fiatalember higiénia egészség tisztaság igényesség metroszexualitás fürdöszoba2009.06.05. fotó: Németh András Péter
Európában a mi férfijaink tartják legfontosabbnak az egyenlőséget a kapcsolataikban – erre a meglepő (és imponáló) megállapításra jutott a Discovery Networks Europe által készített fölmérés. Tizenöt európai ország 12 ezer fiatalemberének bevonásával készült el az eddigi legátfogóbb vizsgálat az erősebb nem vásárlói és magánéleti szokásairól, amelybe ötszáz magyar férfi is bekapcsolódott.
Korunk férfiembere minden eddiginél több és összetettebb kihívásnak kell hogy megfeleljen – így summázható a vizsgálat egyik fontos tanulsága. Nagy kérdés: hogyan lehet ezt megtenni? Kiderült: manapság nincs egyértelmű minta, példa, példakép, hanem az egyéni útkeresés jellemző abban (is), hogyan lehet a hagyományos és modern szokás-, illetve értékrendet összehangolva választ adni a kihívásokra. Ez a jellemző a családfenntartó, a házastárs és a szülő szerephez való viszonyulásban is: ahány férfi, annyiféle hozzáállás a feladatokhoz. Ami mégis a leginkább közös ezekben, az a kényelem: korunk fiatal férfijai otthon, a munkahelyükön, de bárhol az életben azt a helyzetet, szerepet keresik, amelyben jól és kényelmesen érzik magukat.
Az erős, harcos férfi hagyományos modellje, aki „erőből” oldja meg például a házastársi, családi konfliktusokat is, halványulóban van. Helyette az elfogadóbb, demokratikusabb hozzáállás nyer teret a gyengébb nemmel való kapcsolatban is, amiben különösen is kitűnnek a honfitársaink. Ezzel függ össze a nagyobb érzelmi nyitottság a korábbi, leginkább önmaguk túlértékeléséből adódó, férfiasnak tartott zárkózottsághoz képest.
A kényelmes élet iránti igény mellett a saját imázs építése és persze a modern kor (divatokban, reklámokban, sztármintákban testet öltött) elvárásainak megfelelő férfiassági modell kialakítása, illetve az arra való törekvés is jellemzi a ma ifjú férfijait. Ami nyilvánvalóan az énközpontúságot erősíti, aminek tipikus megnyilvánulása a hedonizmus, vagyis az érzéki örömök előtérbe helyezése (érzékletesebb szóval: élvhajhászás). Ez utóbbi ellen hat viszont a sok munka, olykor a stresszes munkakörnyezet, illetve az egészséges, kiegyensúlyozott életstílusra való törekvés. Sokak számára ez ma tipikus konfliktushelyzet, amelynek gyakori vesztese az egészséges életmód. E tekintetben az olasz férfiak jelentenek kivételt (mondhatnánk: leginkább az ő eszük van a helyén). Minden más esetben az a jellemző, hogy a megkérdezettek nagyon jól tudják: nem ügyelnek eléggé az egészségükre. És „csak” az egészségükért nem hajlandók kevesebb alkoholt inni, pörgős életüket visszafogni, a hedonizmusukat megzabolázni.
Hiúság, asszony a neved – fordította a jó öreg Arany Jánosunk Shakespeare egyik művéből. Korunk férfija egyre inkább rácáfol erre: edzőtermekbe jár (testet épít), kozmetikai szalonokat látogat (ámbár ez utóbbiról mélyen hallgat, mert úgy gondolja, az nagyon nőies dolog). Mindezek ellenére nem sok időt tölt a tükör előtt; igaz, az sem zavarja, ha szutykos a cipője és már napok óta nem látott borotvát az ábrázata. Elvégre a férfiasság egyik fő ismérve, hogy az ember laza és gondtalan legyen.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu