Drágább lehet az új kötelező biztosítás!

Március elsején lejár a türelmi idő, de még sok ezren még nem fizették be az első negyedéves kötelező biztosítást, mert új biztosítójuk még nem küldött nekik csekket. Ebből gond lehet. Az új kgfb-rendszer az év végén egymillió autó esetében változtathat jelentősen a mostani tarifán – állítja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) a Szabad Föld Online-hoz eljuttatott közleményében.

Ország-világO. Horváth György2010. 02. 17. szerda2010. 02. 17.

Kép: Drive safety this car is very well protected (focus on the car), Fotó: Helder Almeida

Drágább lehet az új kötelező biztosítás!
Drive safety this car is very well protected (focus on the car)
Fotó: Helder Almeida

Tavaly nagyjából egymillióan váltottak biztosítót a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) érintő kampány során. Emiatt is hosszúra nyúlik a kötelező biztosítási szerződések feldolgozása. Nem véletlen, hogy sok ezer autós a mai napig nem kapta meg az első esedékes díj befizetésére szolgáló csekket. Bár az új törvényi szabályozás már hatvan napos haladékot biztosít az első részletek kiegyenlítésére, lassan ez a határidő is lejár. Mit tehet, aki még nem kapott csekket? Kell-e addig is igazolnunk, hogy van-e szerződésünk?
– Számos tekintetben kedvezőbbé vált az új szabályozás, de az ügyfeleknek két fontos kérdésben is megmaradt a felelőssége – hívja fel a figyelmet Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. – Egyrészt nekik kell odafigyelniük, hogy az első díjrészlet legkésőbb március 1-jéig be legyen fizetve, másrészt hatósági kérésre ezt megelőzően igazolniuk kell a szerződésük meglétét.

Az, aki aki még nem kapott csekket járjon most utána, mi okozza a csúszást. Az elmaradt díjbekérőnek ott érdemes utána járni, ahol a biztosítást megkötötték. Ez általában a kötésben közreműködő alkusz vagy az adott biztosító ügyfélszolgálata.”

A biztosítás meglétét ugyanakkor már az év kezdete óta igazolnunk kell. Erre a biztosítási kötvény, illetve a befizetést igazoló szelvény hiányában a szerződés megkötését igazoló, a biztosító vagy az alkusz által kiállított dokumentum is alkalmas. Ezek hiányában hatósági ellenőrzéskor már most is kellemetlenségre számíthatunk!

A mostani kellemetlenség után az év végén sokaknak meglepetést fog okozni az új kgfb-rendszer miatt kialakuló új tarifa. Az idei kampány éles árversenyt, minden eddiginél alacsonyabb díjakat eredményezett. Több jel is arra utal azonban, hogy az átlagdíjak az idei periódusban elérték a mélypontot. A díjemelési nyomás egyre nagyobb a biztosítókon, ugyanakkor egyértelmű, jelentősebb tarifaemelést nem kockáztatnak meg. A díjszínvonal rendezése kapcsán kapóra jöhet viszont az a szabálymódosítás, amelynek értelmében az autó hengerűrtartalma helyett 2011-től a motor teljesítménye alapján kell majd a kötelező díját megállapítani. Ennek lényege, hogy a nagyobb teljesítmény rendszerint nagyobb veszéllyel, és így több kárral is jár.

A FBAMSZ számításai szerint a gépjárművek harmadánál, nagyjából egymillió autó esetében okozhat ez változást. Az idősebb dízelmotoros autóknál csökkenhet a tarifa, míg az újabb, sportosabb kocsiknál jelentősebben drágulhat a biztosítás. Ez akár tovább növelheti az új biztosítót választók számát az év végén.

 

Példák az eltérés lehetséges mértékére

Gépjármű adatai

Opel Astra 1.7D

1700 cm3; 44 kW

Mazda RX8 Revolution

1308 cm3; 170 kW

Forgalomba helyezés ideje

1994

2004

Lakhely

Budapest

Dunakeszi

Üzemben tartó életkora

30 év

49 év

Jelenlegi legkedvezőbb ár

72 036 Ft

49 164,00 Ft

Ugyanazon biztosítónál új ár

45 948,00 Ft

88 330,00 Ft

Százalékos eltérés

-36,2%

+80%

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek