Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Március elsején lejár a türelmi idő, de még sok ezren még nem fizették be az első negyedéves kötelező biztosítást, mert új biztosítójuk még nem küldött nekik csekket. Ebből gond lehet. Az új kgfb-rendszer az év végén egymillió autó esetében változtathat jelentősen a mostani tarifán – állítja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) a Szabad Föld Online-hoz eljuttatott közleményében.
Kép: Drive safety this car is very well protected (focus on the car), Fotó: Helder Almeida
Tavaly nagyjából egymillióan váltottak biztosítót a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) érintő kampány során. Emiatt is hosszúra nyúlik a kötelező biztosítási szerződések feldolgozása. Nem véletlen, hogy sok ezer autós a mai napig nem kapta meg az első esedékes díj befizetésére szolgáló csekket. Bár az új törvényi szabályozás már hatvan napos haladékot biztosít az első részletek kiegyenlítésére, lassan ez a határidő is lejár. Mit tehet, aki még nem kapott csekket? Kell-e addig is igazolnunk, hogy van-e szerződésünk?
– Számos tekintetben kedvezőbbé vált az új szabályozás, de az ügyfeleknek két fontos kérdésben is megmaradt a felelőssége – hívja fel a figyelmet Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. – Egyrészt nekik kell odafigyelniük, hogy az első díjrészlet legkésőbb március 1-jéig be legyen fizetve, másrészt hatósági kérésre ezt megelőzően igazolniuk kell a szerződésük meglétét.
Az, aki aki még nem kapott csekket járjon most utána, mi okozza a csúszást. Az elmaradt díjbekérőnek ott érdemes utána járni, ahol a biztosítást megkötötték. Ez általában a kötésben közreműködő alkusz vagy az adott biztosító ügyfélszolgálata.”
A biztosítás meglétét ugyanakkor már az év kezdete óta igazolnunk kell. Erre a biztosítási kötvény, illetve a befizetést igazoló szelvény hiányában a szerződés megkötését igazoló, a biztosító vagy az alkusz által kiállított dokumentum is alkalmas. Ezek hiányában hatósági ellenőrzéskor már most is kellemetlenségre számíthatunk!
A mostani kellemetlenség után az év végén sokaknak meglepetést fog okozni az új kgfb-rendszer miatt kialakuló új tarifa. Az idei kampány éles árversenyt, minden eddiginél alacsonyabb díjakat eredményezett. Több jel is arra utal azonban, hogy az átlagdíjak az idei periódusban elérték a mélypontot. A díjemelési nyomás egyre nagyobb a biztosítókon, ugyanakkor egyértelmű, jelentősebb tarifaemelést nem kockáztatnak meg. A díjszínvonal rendezése kapcsán kapóra jöhet viszont az a szabálymódosítás, amelynek értelmében az autó hengerűrtartalma helyett 2011-től a motor teljesítménye alapján kell majd a kötelező díját megállapítani. Ennek lényege, hogy a nagyobb teljesítmény rendszerint nagyobb veszéllyel, és így több kárral is jár.
A FBAMSZ számításai szerint a gépjárművek harmadánál, nagyjából egymillió autó esetében okozhat ez változást. Az idősebb dízelmotoros autóknál csökkenhet a tarifa, míg az újabb, sportosabb kocsiknál jelentősebben drágulhat a biztosítás. Ez akár tovább növelheti az új biztosítót választók számát az év végén.
Példák az eltérés lehetséges mértékére
Gépjármű adatai | Opel Astra 1.7D 1700 cm3; 44 kW | Mazda RX8 Revolution 1308 cm3; 170 kW |
Forgalomba helyezés ideje | 1994 | 2004 |
Lakhely | Budapest | Dunakeszi |
Üzemben tartó életkora | 30 év | 49 év |
Jelenlegi legkedvezőbb ár | 72 036 Ft | 49 164,00 Ft |
Ugyanazon biztosítónál új ár | 45 948,00 Ft | 88 330,00 Ft |
Százalékos eltérés | -36,2% | +80% |
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu