Kevesebb ügyfél a bankfiókokban

Egymillió honfitársunk már az interneten bonyolítja le a bankügyeit– állapította meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmánya.

Ország-világRomvári Orsolya2010. 11. 03. szerda2010. 11. 03.

Kép: Woman using laptop computer, holding credit card, close-up, Fotó: Martin Poole

Kevesebb ügyfél a bankfiókokban
Woman using laptop computer, holding credit card, close-up
Fotó: Martin Poole

Egy év alatt 3 százalékkal nőtt az internetbankot használó ügyfelek száma  Ez egy év alatt 200 ezer új online bankhasználót jelent.

Ma már csaknem minden harmadik banki ügyfél tájékozódik a világhálón a pénzügyi döntések meghozatala előtt, s mind több pénzügyi tranzakciói is a neten bonyolódik le. Ezzel párhuzamosan egyre kevesebben járnak bankfiókokba, s ma már az összes banki ügyfél negyede nem jár bankfiókba: 16,5 százalékuk az interneten, nyolc százalékuk telefonon, 2,1 százalékuk pénzügyi közvetítőjén keresztül intézi bankügyeit.

A GfK felmérése szerint az online banki szolgáltatásokat használók egyúttal gyakori bankhasználóvá is válnak. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be bankja weboldalán. Az internetes bankolást leginkább a felsőfokú végzettségűek, a fiatalok és a férfiak választják.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek