Állomások várólistán

Ország-világHardi Péter2015. 09. 29. kedd2015. 09. 29.

Kép: Balatonfőkajár, 2014. július 14. Egy család a már nem használt, részben széthordott egykori Balatonfőkajár felső vasútállomás melletti padon ülve nézi a megállóhelyről távozó modern motorvonatot. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget., Fotó: Jászai Csaba

Állomások várólistán
Balatonfőkajár, 2014. július 14. Egy család a már nem használt, részben széthordott egykori Balatonfőkajár felső vasútállomás melletti padon ülve nézi a megállóhelyről távozó modern motorvonatot. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Fotó: Jászai Csaba

Nem is olyan régen még természetes volt a vasúttal rendelkező alföldi településeken, hogy az állomást kerékpárral közelítették meg a helybeliek. Ez a szokás mára eltűnőben van, sokan ugyanis inkább az autót részesítik előnyben, a kerékpárt pedig szinte szégyellik. Ezt az irányultságot szeretné megfordítani a Magyar Közlekedési Klub, amelynek a kezdeményezésére az elmúlt héten Tarnaszentmiklóson és Hevesvezekényben kerékpártározókat helyezett ki a Magyar Államvasutak – nyilatkozta lapunknak Somodi Mária, az egyesület projektvezetője.

A ceremónia része volt az Európai Mobilitási Hét rendezvénysorozatának, amelynek keretében Hevesvezekényben a Kál-Kápolna és Kisújszállás közötti vasútvonal számos problémáját megvitatták. Ezek közé tartozik, hogy miként hasznosítsák az állomásépületeket, amelyekre az egyre hatékonyabb technikai lehetőségek következtében a vasútnak mind kevésbé van szüksége.

Kenderesen, Abádszalókon és Erdőtelken például a védettséget érdemlő állomásépületek teljesen üresek, jóllehet a térségben nyaranta ma már több százezer turista fordul meg. Kézenfekvő lenne tehát, hogy az ingatlanokat hasznosítsák, például információs irodák vagy szálláshelyek formájában, aminek a megszervezésére a legalkalmasabbnak az önkormányzatok tűnnek. A vasúttársaságnak szívesen átadnák a használati jogot, akár jelképes áron is.

A nagyobb kérdés az, hogy a felújításokra sikerül-e pénzt szerezniük az anyagiakban szűkölködő településeknek. A legfontosabb feladat most tehát az, hogy olyan pályázatokon vegyenek részt az érintettek, amelyek által erre lehetőség nyílik – s nem csak a Tisza-tó környékén. Sajnos még az olyan, turisták által kedvelt helyeken is találhatók lerobbant állomásépületek, mint a Balaton partja. Ezen az állapoton mindenképpen változtatni kell – osztotta meg véleményét Somodi Mária.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek