Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Várhatóan 2018. január 1-jétől lép hatályba az új KRESZ, amely 41 éve módosított – 300 oldalas, túlszabályozott – elődjét váltja fel. Ha azt vesszük, hogy angliai társa alig 10 oldal terjedelmű, tényleg van mit lerövidíteni. Így biztosan kimarad „a gépkocsi hatósági elszállításának feltételei” rész. Az sem megvetendő korszerűsítés, ha például a B kategóriás vezetői vizsgán nem kérik számon azt az ismerethalmazt, amit egy kamionsofőrnek kell tudnia – és hasonlóak.
Kép: Gyerekek KRESZ-t tanulnak, közlekedés, közlekedni, útjeltö táblák, biztonság, kerékpár, bicikli, bukósisak 2016.09.04 fotó: Németh András Péter, Fotó: Nemeth Andras Peter +36208281361
Cáfolják, hogy az új KRESZ-ből bárkinek újra kellene vizsgáznia. Bár az illetékes minisztérium eddig még nem kérte fel az autós iskolák és vezetési oktatók képviselőit az együttműködésre, szerintük a 4-6 órás utánképzés senkinek nem ártana. S talán eljött az ideje az általános iskolákban bevezetni a kötelező KRESZ-oktatást.
Tervezik a sebességhatárok módosítását: manapság 5 km/órától 130-ig 13 féle korlátozás létezik, ebből néhány elmaradhat. Sokan támogatják, hogy az autósztrádákon 130 helyett 150-160 km/ órára emeljék a korlátozást. Negyvenévi sofőri tapasztalatom mondatja velem: ha ez megtörténik, akkor jön majd a 180-ért lobbizás. A változtatást esetleg a háromsávos (mint Székesfehérvár és Budapest között) vagy a kitérősávos (az emelkedőknél) pályaszakaszokon látom indokoltnak. Támogatom, hogy a teherautók és a kamionok 80 helyett 90-nel hajthassanak az autópályán. Az is jó, hogy a lakott területen kívüli gyönge minőségű, vagy veszélyes kanyarokkal, bukkanókkal tűzdelt utakon a 90 km/órás felső határt 80-ra csökkentsék.
Remélhetőleg a rossz minőségű útszakaszok javítását nem pótolja időtlen időkig a 40-50-60 kilométeres sebességkorlátozás…
Az Állami Autópálya-kezelő még 2011-ben indított kampányt, hogy a balesetveszélyes leállósávot kereszteljék át vészsávra. Aki ezt indokolatlanul használná, nézzen szembe a zsebbevágó büntetéssel. Felmerült a sebesség korlátozását előrejelző táblák – például 60 km/óra 300 méter múlva – kihelyezése is, hogy a tiltó tábla előtt még idejében fékezhessünk.
Jó ötlet, hogy a járművek mindenhol és mindenkor bekapcsolt világítással közlekedjenek, és az út szélén a forgalommal szemben is lehessen parkolni. Viszont egynémely egyirányú utcában a kerékpározás oda-vissza engedélyezésének nem kívánt eredménye, hogy a drótszamarasok szembe jönnek, ha szabad, ha nem (s hogy ilyenkor az egyenrangú útkereszteződésben minden esetben elsőbbséget élveznek, egyenesen agyament rendelkezés) – mindenképpen korrigálni kell. S ha már itt tartunk: meg kellene fontolni a biciklisrendszám bevezetését, mert szabálytalankodás esetén a bringás csak ritkán azonosítható.
Üdvös lenne felülvizsgálni, hogy a forgalmasabb egyenrangú utakat emeljék ki, és a kis forgalmúakon közlekedőt kötelezzék elsőbbségadásra.
Felvetődött, hogy az indokolatlanul kitett vagy „kinnfelejtett” táblák elhelyezői is fizessenek bírságot – s ha a közlekedők ilyenre lelnek, akkor, mondjuk, egy honlapról beazonosíthassák az érintett útszakasz gazdáját és megtehessék észrevételeiket.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu