Azért el lehetne gondolkodni azon, hogy a két nagy kereskedelmi csatorna hétvégi műsorai szinte csak celebműsorokból állnak. S ahogy vége az egyiknek, már ott liheg a nyomában a másik…

Az én képernyőm – 500 nő és 50 férfi

Itt volt például a Nyerő Páros az RTL Klubon. Ebben a három hétig tartó valóságshow-ban ismert emberek és párjaik összeköltöztek egy házba, majd mindenféle veszélyes, érzelmes, vicces feladatot teljesítettek. Miután egymást szavazták ki néhány naponta, így érdekükben állt taktikázni, mindenféle szövetségeket kötni.

Már azon is eltűnődtem, mi vezetheti a hírességeket, hogy alapos testi gyötrelmek mellett százezreknek engedjenek bepillantást párkapcsolatukba, belső érzelmeikbe. És hagyják lelepleződni jellemük esetlegesen kedvezőtlen vonásait. Mert egy idő után már nem szoktak törődni a kamerákkal, felhagynak a színészi alakításokkal, önmagukat adják. Az meg nem mindig vált ki rokonszenvet a nézőből.

S ha még egyet felsorolhatok a megdöbbentő tanulságok közül, az a közösségi hálón hozzászóló százak-ezrek heves indulata. Az ember azt hinné, hogy ha a nézőnek nem tetszik a műsor, akkor fogja a távkapcsolót és egy kattintással már nem is lesz néző. De nem. Sokaknak meg különösen jólesik utálni egyes szereplőket és teli szájjal szidni őket. Megítélni egy-egy megnyilvánulás alapján, hogy az illetőnek milyen a párkapcsolata, a jelleme, a szándéka.

Eszükbe sem jut, hogy a műsor szerkesztői döntik el, a teljes napi tevékenységből mi az a másfél-két óra, amit összevágnak és adásba adnak. Természetesen mindig a konfliktusokat, a gonosz megjegyzéseket. S persze nincs nagyobb öröm a szerkesztő számára, mint ha az illető celeb lejáratja magát.

Ha a műsorkészítőknek vagy műsorvezetőknek nem tetszik egy szereplő, vagy akár csak hideg számítás alapján, mindig azokat a jeleneteket vágják be, amikből az illető nem jöhet ki jól. Mint például Dér Heni esetében. Mindenki próbál taktikázni, számítgatni, de mert az énekesnőről jóformán mindig csak ilyen jelenetet adtak le, ezért ő lett az utálatos kép a kommentelők szemében: csak úgy áradt felé a gyűlölet… De persze maguk a szereplők is el-elfeledkeztek arról, hogy nem kellene mindig önfeledten járatni a szájukat. Főleg nem szextémákban. Puskás Peti például egy kérdés nyomán azt állította: mintegy 500 nővel volt dolga eddig. Erre az információra fiatal barátnője egyből elpityeredett. Mondjuk, rajta kívül nemigen van ember az országban, aki ezt elhinné. De mégis lehet rajta lovagolni egy ideig…

Igen rosszul vette ki magát a színész Járai Máté és felesége kendőzetlen őszintesége is. Hetykén a nézők tudomására hozták, hogy nyitott házasságban élnek. Továbbá, hogy Kírának legalább 50 férfival volt dolga már, sőt ezt utána maguk közt még meg is szorozták kettővel. Nem gondolnám, hogy prűd lennék, de azért ez nem tartozott a tévécsatorna dicsőséges pillanatai közé. A házaspár lenéző, gonoszkodó viselkedése sem szerzett híveket. De érdekes módon, a közutálat egy idő múlva mégis enyhült irántuk, mert keményen küzdöttek a feladatok során. Arról nem beszélve, hogy a szerkesztők Dér Heni személyében újabb koncot vetettek a nézők elé.

Az, hogy valamennyire mégis nézhető műsor lett a Nyerő Páros, a másik karakteres versenyzőpárnak köszönhető. Rácz Jenő, a Konyhafőnök sorozatból ismert, fiatal séf sem kezdett túl rokonszenvesen. Fölényesen, zárkózottan, túlfegyelmezetten indított, a többiek nem nagyon tudtak közeledni hozzá. De aztán ő és szerelme maximálisan teljesített, keményen harcolt, ráadásul nem szállt be az intrikálásokba. A többiek és alighanem a nézők is felismerték, hogy azért nem véletlenül kapja meg valaki 26 éves korára a gasztronómia Oscar-díjának számító Michelin-csillagot. Ahhoz a hatalmas sikerhez a tehetségen kívül rendkívüli eltökéltség, hit és akarat kellett. Ezek a tulajdonságok juttatták el, olykor életveszélyes feladatok árán, ezt a párt a mostani győzelemig is. Egyhangú szavazással, amire még soha nem volt példa a játék korábbi évadjaiban. Ritka pillanat: az győzött, aki a legjobban megérdemelte.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.