Fiatalítás buszfronton

Hosszú évek után ismét megkezdődik az autóbuszok gyártása Magyarországon. Az ITK Holding Zrt. hazai leányvállalata Debrecenben mutatta be a magyar fejlesztésű, Mercedes-Benz alvázra épülő városi, elővárosi autóbuszát, amelyből 2018-tól évente ezer darabot szeretnének gyártani.

Ország-világBalogh Géza2017. 12. 26. kedd2017. 12. 26.

Kép: Debrecen, 2017. december 14. Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, a térség országgyűlési képviselője beszédet mond az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett, Mercedes-Benz márkájú, Reform 500 LE típusú autóbusz-termékcsalád első típusának bemutatóján, valamint a cég új oktatási, fejlesztési központjának és kísérleti üzemének megnyitóján Debrecenben 2017. december 14-én. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt, Fotó: Czeglédi Zsolt

Kósa Lajos
Debrecen, 2017. december 14. Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter, a térség országgyűlési képviselője beszédet mond az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett, Mercedes-Benz márkájú, Reform 500 LE típusú autóbusz-termékcsalád első típusának bemutatóján, valamint a cég új oktatási, fejlesztési központjának és kísérleti üzemének megnyitóján Debrecenben 2017. december 14-én. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Fotó: Czeglédi Zsolt

A Reform 500 LE nevű prototípus leleplezése mellett átadták a vállalat fejlesztési központját és kísérleti üzemét is, ahol tavasztól a sorozatgyártású járművek is készülnek majd. Ez az épület szolgál a termék- és gyártástechnológiai kutatás-fejlesztési tevékenységek központjául, de a modern járműgyártással kapcsolatos duális képzés feltételeit is biztosítja.

A debreceni fejlesztések első fázisa 250-300 új munkahelyet teremt a cívisvárosban, a következő fejlesztési és beruházási fázis 2018-ban indul, s 800 új munkahelyet teremtve, 150 ezer négyzetméteren valósul meg. A beruházás összértéke megközelíti a 70 millió eurót, amelyből 50 milliót infrastrukturális, 20 milliót jármű- és technológiai fejlesztésekre fordít a vállalat.

Rá is fér a hazai buszállományra a fiatalítás, hiszen a Magyarországon futó autóbuszok nagyon öregek, átlagos életkoruk meghaladja a 14 évet. A szakemberek szerint egyszerre 7500 buszt kellene a magyar buszpiacon lecserélni ahhoz, hogy legalább 10 évre csökkenjen az átlagéletkor, s ezt követően minden évben 2500 jármű cseréjére lenne szükség ahhoz, hogy ezt az átlagot szinten lehessen tartani. E modernizálásban játszhat fontos szerepet a debreceni üzem, amelynek avatóján az is elhangzott, hogy a 12 méter hosszú, alacsony padlós Reform 500–LE a vállalat tizenkét típusból álló termékcsaládjának első példánya, hiszen a közeljövőben további járművek fejlesztését és gyártását is megkezdi debreceni telephelyén a cég, különös hangsúlyt fektetve az elektromos hajtású gépkocsikra.

Ezek is érdekelhetnek