Tavaly december elején adták át a Kecskemétet északról elkerülő 445-ös út utolsó, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút közötti szakaszát.

Lezárták a bevezetőt

Az 5,8 milliárd forintos beruházással lehetővé vált, hogy a sztrádáról lehajtva a kiépített körforgalmak igénybevételével rövidebb úton lehessen a városba jutni. A legrövidebb bejáró a Máriahegyi úton vinne, csakhogy ezt a szakaszt az átadás után két héttel(!) lezárták, kitették a „Behajtani tilos!” táblát. Sokan felháborodva fogadták az intézkedést, miféle fejlesztés az, amit nem lehet használni. Az mindenki számára evidens volt, hogy a belváros felé vezető sávon jelentősen megnövekedik majd a forgalom, s a meglévő, csupán négy méter széles kövesút nem fogja bírni a terhelést, ráadásul kerékpárút és közvilágítás sincs, több lakott ingatlan pedig közvetlen az út mellett található.

A Máriahegyi útnyomvonal tekintetében a Nyíri út folytatásának számít, a kettő torkolatánál fekszik a kecskeméti arborétum, lakóparkok épültek a közelben és a hetényegyháziak átmenőforgalma is ott zajlik, tehát ide nem hiányzik újabb terhelés. Korábban szóba került, hogy a kritikus kereszteződésben körforgalmat építenek a zavartalanabb közlekedés érdekében, de azt túl drágának tartotta a városvezetés. Ha a Máriahegyi utat időben bővítették volna és engedik a körforgalom létesítését, akkor most nem kellene új megoldások után kutatni, miközben beláthatatlan ideig zárva tartják a városba vezető legrövidebb bevezető útszakaszt. Nyilvánvalóan az a szituáció sem alakul ki, amelybe most az érintett területen élő családok kerültek: az új körgyűrűszakasz átadása óta csak a következő, Ladánybenei úti csomópontnál tudják megközelíteni Kecskemét központját, jelentős kerülőket kell tenniük. Aki a tiltás ellenére rákanyarodik a lezárt útszakaszra, minimum harmincezer forintos rendőrségi bírságra számíthat.

Szemerédyné Pataki Klaudia polgármester a helyi lapban azt nyilatkozta: az arborétumnál hamarosan mégis megépül a körforgalom, a közeli Margaréta Otthon mellett autóbusz-állomást alakítanak ki, s összekötik a csomópontot a Budai úttal is egy 1,3 kilométeres útszakasszal. Hetényegyháza autópálya-bekötése ugyancsak napirenden szerepel, amire hétszázmillió forintos pályázati pénz áll rendelkezésre. Ha mindezek megvalósulnak, utána újraértékelik a Máriahegyi út helyzetét. Értesüléseink szerint van szándék az út szélesítésére, ami 1,5 milliárd forintba kerülne, ám ezt csak pályázati úton tudja előteremteni az önkormányzat. Úgy tűnik tehát: évekig marad a jelenlegi állapot, a lezárt bevezető.

UJVÁRI SÁNDOR FELVÉTELE

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.