Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Még mindig a közlekedés legkényelmesebb módja az autózás – de ha tekintettel akarunk lenni a környezetünkre, miközben fáraszt a sok testmozgás, itt van megoldás: az elektromos rásegítésű kerékpár.
A Pedelec működésének lényege, hogy valamennyit a kerékpárosnak kell tekernie kell ahhoz, hogy a kisegítő motor működésbe lépjen. Ezért cserébe viszont energia- és költséghatékony járműhöz juthat, melynek töltéséhez elegendő a szabványos 230 voltos hálózat. Egyetlen feltöltéssel 30-100 km közötti távolságot lehet megtenni, s ha véletlenül utazás közben lemerül az akkumulátor, akkor sincs baj, hiszen normál kerékpárként továbbra is használható a pedelec.
A Pedelec károsanyag-kibocsátása jóval alacsonyabb, mint bármely motorizált, magánközlekedésre használatos járműé, energiafogyasztása pedig hússzor alacsonyabb, mint egy személygépkocsié.
Ennek a nagyszerű találmánynak a népszerűsítéséhez, az Európai Unió társfinanszírozásában létrejött egy nemzetközi ismeretterjesztő kezdeményezés, melyhez Hollandia, Ausztria, Csehország, Olaszország, Németország mellett Magyarország is csatlakozott. Így a „Go Pedelec” kampány keretén belül itthon is több helyen kipróbálhatóvá válik a környezettudatos közlekedés új eszköze.
Akinek pedig megtetszik a Pedelec, Magyarországon két cégnél juthat hozzá: a Gepida, illetve az „Annyira Más Bringabolt” foglalkozik elektromos rásegítésű kerékpárok forgalmazásával. A pedelec egyetlen hátránya minden bizonnyal az ára, de felmérve a környezetre és saját magunkra tett jótékony hatását, be kell lássukl: ez a befektetés igen gyorsan megtérül.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu