Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Úgy tűnik, az öko-szemlélet meghódította a fejlett világot. Ma már egy-egy termék megvásárlásakor minden második fogyasztó számára fontos szempont a környezet védelme.
A Tetra Pak 10 országban 6600 vásárló és 200 iparági szereplő bevonásával készített kutatása rávilágított: 2005 és 2011 között ugrásszerűen megnőtt a környezet iránti felelősségtudatos viselkedés. A megkérdezettek csaknem 70%-a állította, hogy az elmúlt 12 hónapban tudatosan és aktívan tett így, szemben a 2005-ben mért 40%-kal. A környezetvédelmi szempontok alapján terméket választók aránya emiatt 30%-ról jóval 50% fölé emelkedett az elmúlt 6 év során.
Az azonban tény, hogy a vásárlók előszeretettel vallják környezettudatosabbnak magukat annál, mint amennyire a valóságban azok. Habár a megkérdezettek 90 százaléka állította magáról, hogy szelektíven gyűjti az otthonában keletkező hulladékokat, a valóságban a gyűjtésben résztvevők aránya még a legfejlettebb országokban is csak 60-70% körül mozog. Mindenesetre a megkérdezettek csaknem 90 százaléka részesíti előnyben az újrahasznosítható csomagolást, 77 százalékuk számára ez akár minden más tényezőnél fontosabb lehet.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu