Online kampányt indított az ökocímke fontosságáról az Agrárminisztérium. Célja, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlás jelentőségére.

Vásárlással szavazunk

A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.

Erről tájékoztatott a környezetvédelemért felelős helyettes államtitkár. László Tibor Zoltán elmondása szerint az ökocímke egy olyan könnyen felismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig.

Szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük az ökocímkével ellátott termékeknek, jelesül az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén. Ezek biztosítják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez. A hazai boltok polcain is számos olyan termékkel találkozhatunk, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések.

Kutatások igazolják: egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket. A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt, amit jól mutat, hogy az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára. Az ezzel a jelzéssel ellátott termékek száma jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.

A nemzeti kormány elkötelezett a fenntartható fogyasztás ösztönzése, valamint a környezettudatos szemlélet erősítése mellett. A tárca éppen ezért az EU-ökocímke és a hazai Környezetbarát Termék védjegy népszerűsítésére idén is meghirdette a Keresd a jelet! elnevezésű versenyt középiskolás diákok számára. A megmérettetésen egyebek mellett kvízkérdésekben és izgalmas kreatív feladatokban mérhetik össze tudásukat a csapatok.

Ez a zöld szemléletformálás a fiatalabb nemzedékek elkötelezettségét erősíti. A jövő generációjára ugyanis mind nagyobb szerep hárul majd a környezeti kihívások kezelésében. Ehhez azonban szükséges, hogy a mindennapokban is felelősségteljesen döntsenek.

A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt.

A vá­sárlás: szavazás. Voks egy tisztább és ezáltal élhetőbb Magyarország érdekében. Hiszen a jól átgondolt vevői szándék tovább izmosíthatja a környezetbarát termékek piacát. Fokozza az ökocímkés paletta sikerét.

Roger Scruton (1944–2020) brit gondolkodó Zöld filozófia című művében arra intett, hogy „a piacok nem oldhatják meg az összes környezeti problémánkat”. Meglehet, de hozzátehetjük: a növekvő kereslet is jó irányba terelheti a börzét. A fejlődő zöld igények bővülő környezetbarát kínálathoz vezethetnek. Az egyén szerepét tehát nem szabad alábecsülni. Minden bizonnyal ez az ökocímke filozófiájának magva.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.