Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A világon évente több mint 2 és fél milliárd ember utazik repülőgéppel. A statisztikák szerint 1 a 9 millióhoz az esélye annak, hogy valaki repülőgép-balesetben veszti el az életét.
Turkish Airlines 981
A járat 1974. március 3-án szállt fel a párizsi Orly repülőtérről, majd nem sokkal utána az Ermenonville melletti erdőben lezuhant. A pilótafülke hangrögzítőjét és a repülési adatrögzítőt vizsgálva rájöttek, hogy a balesetet robbanásos dekompresszió okozta, mivel a gép törzsén lyuk keletkezett. A katasztrófában 346-an haltak meg.
Tenerife: két Boeing 747-es ütközött
A Kanári-szigetcsoporthoz tartozó Tenerife sziget Los Rodeos nemzetközi repülőterén 1977. március 27-én, a repülés történetének egyik legsúlyosabb katasztrófája történt. A holland KLM és a Pan Am Boeing 747-ese a kifutópályán összeütközött és felrobbant. A két óriásgépen 583 ember lelte halálát, a katasztrófát 61-en élték túl.
Korean Air Lines 007
A repülőgép New Yorkból tartott Szöulba, útja a Csendes-óceán északi részén vezetett. A navigációs rendszer hibája miatt, a gép egyre inkább nyugati irányba tért el. Átrepült a szigorúan titkosnak számító katonai létesítményekkel teli Kamcsatka-félsziget, majd az Ohotszki-tenger felett. A Boeing 747-es repülőgépét 1983. szeptember 1-jén hajnalban lőtte le a Szovjet Honi Légvédelem a Szahalin-sziget déli része felett. A gépen 269 ember vesztette életét.
Iran Air 655
A járat 1988. július 3-án Bandar Abbasból Dubajba indult. Az amerikai USS Vincennes hadihajó tévesen, iráni F–14-es harci repülőgépnek érzékelte, így a Perzsa-öböl felett légvédelmi rakétáival lelőtte. A balesetben 290-en haltak meg. Az Iran Air a 655-ös járatszámot mindmáig fenntartja.
Lockerbie: felrobbantott Boeing
A London és New York közötti útvonalon 1988. december 21-én a Boeing 747-121-es roncsai a skóciai Lockerbie kisvárosra zuhantak. A katasztrófát követő nyomozás során kiderült, hogy a Pan Am-gép első rakterében egy 350-450 gramm tömegű plasztikbomba robbant fel. A tragédiának összesen 270 áldozata volt. A járat felrobbantásával két líbiait gyanúsítottak, Ali Megrahit 2001-ben a bíróság bűnösnek találta és életfogytiglanra ítélte. (Nemrégiben gyógyíthatatlan betegsége miatt a skót hatóságok szabadon engedték.)
Birgenair 301
A Kanadába induló éjszakai charterjárat nem sokkal a felszállás után, 1996. február 6-án Puerto Platától (Dominikai Köztársaság) 26 km-re északkeletre lezuhant az Atlanti-óceánba. A sebességmérő helytelen értékeket mutatott, ami az események végzetes láncolatát indította el. A vizsgálat során rájöttek, hogy a sebességmérő külső érzékelőjének eltömődését valószínűleg a Dominikai Köztársaságban honos kaparódarázs fészke okozta. A balesetben 189-en vesztették életüket.
Swissair 111
A New York-ból Genfbe induló repülő 1998.szeptember 2-án Új-Skócia közelében az Atlanti-óceánba zuhant. A gépen tartózkodó 229 ember közül senki sem élte túl a katasztrófát. A vizsgálatok szerint tűz ütött ki a pilótafülkében. A személyzet azonnal lezárta az utastér áramellátását, amitől a gép ventilátorai megálltak. Emiatt vákuum keletkezett, amely a füstöt visszavezette a pilótafülkéhez. A gép rendszerei sorra meghibásodtak. Mindezek következtében a pilóták fokozatosan elvesztették az irányítást, s a repülő lezuhant.
China Airlines 611
2002. május 25-én a légitársaság Boeing 747-es gépe Taoyuanból a hongkong-i nemzetközi repülőtérre indult. A gép a levegőben darabjaira hullott és a Dél-kínai tengerbe zuhant. A megtalált roncsok közül az egyik darabon a törzs súlyos repedésére utaló nyomok voltak láthatóak, amit a katasztrófa okaként állapítottak meg. A 225 utas közül senki sem élte túl a szerencsétlenséget.
Adam Air 574
A járat belföldi utakat bonyolított le Surabaya és Manado indonéz települések között. A Boeing 737–400 típusú utasszállító repülőgép 2007. január 1-jén Celebeszen eltűnt a radarról. A jelentések szerint az időjárás viharos volt, a gép az eltűnése előtt két vészjelzést is leadott. A balesetben 102 fő halt meg.
Air France 447
Az Air France Airbus A330-as, Rio de Janeiro és Párizs közötti járata 2009. június 1-jén az Atlanti-óceán felett lezuhant. A fedélzeten 216 utas – köztük öt magyar – és a 12 főnyi személyzet életét vesztette. Ez volt az Airbus A330 első, utasforgalomban elszenvedett, valamint az Air France történetének legnagyobb emberáldozatot követelő katasztrófája.
Bármelyik képre rákattintva megtekintheti képgalériánkat!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu