Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az internet számtalan lehetőséget rejt magában. A mindennapi élethez ad segítséget, munkaeszköz, ugyanakkor szórakozásra is használható. Mégis Magyarországon úgy tűnik még mindig inkább csak eszköz, mint „élményforrás”.
A GfK Hungária Digital Connected Consumers 2011 című tanulmánya arra kereste a választ, hogy az internetezők mire használják a világhálót. Ma már a legfiatalabbak és az idősebb korosztály is kezdi egyre jobban felfedezni az internet adta előnyöket, hogy ezzel pénzt és időt takaríthatnak meg. Ugyanakkor a középkorúak (30-49 éves internetezők) körében még mindig észlelhető egyfajta félelem az internet megbízhatóságával és biztonságosságával kapcsolatban.
Az e-világ iránti bizalom tekintetében a generációs különbség jól látható: a netezők egyharmada – többnyire a fiatalok – körében figyelhető meg a digitális eszközökhöz, a világhálóhoz való erősebb kötődés, ami sokszor akár függőségbe is átcsaphat. Erre kiváló példa egy korábbi amerikai kutatás, mely rámutatott a fiatalok mobiltelefonhoz és egyéb digitális eszközökhöz való ragaszkodására.
A megszállottak körébe azok – főként fiatalok – tartoznak, akik érzelmileg kötődnek a virtuális világhoz. Rájuk jellemző a digitális eszközök halmozása és azok felhasználói profiljának testre szabása. Az internetezés és a digitális „kütyükkel” való foglalatoskodás szinte teljesen kitölti szabadidejüket, társasági életüket is inkább ezeken keresztül élik. A közösségi oldalakról való hosszabb „kimaradás” elfogadhatatlan e csoport tagjainak. Jelenleg körülbelül 230 ezren (7,5%) tartozhatnak ebbe a csoportba.
A „neten lógók” csoportja számára az interneten megjelenő tartalmakhoz való hozzászólás és a szerkeszthetőség a legfontosabb, s az internetezésre használt eszköz iránt csekélyebb kötődést mutatnak. A mintegy 320 ezer fős csoport egyértelműen interaktív, használják az online ügyintézés adta lehetőségeket, s mindazt, mellyel életüket megkönnyíthetik.
Megint mások számára a legfontosabb maga az eszköz. Nem az internethasználat, sokkal inkább az újabb és újabb funkciók felfedezése hozza lázba őket. Fontos számukra a mobilitás, a hordozhatóság, míg a böngészés esetükben kevésbé interaktív, a „passzív internetezési tevékenységek” dominálnak (pl. mások fotóinak, közösségi oldalakon elhelyezett profiljának megtekintése, fájl- és videomegosztó oldalak látogatása). Csaknem félmillióan tartoznak e „kütyümániások” körébe.
A célzott tájékozódók csoportjának körülbelül 750 ezer a létszáma. Rájuk leginkább a racionális netezés jellemző: nem a kapcsolatépítés, a játékok, a közösségi háló érdekli őket, sokkal inkább a napi ügyeik online menedzselése.
A netezők legnagyobb része (1,1 millióan) azonban inkább a bizalmatlanok közé tartozik, akikre a világhálón terjedő vírusoktól való félelem és a személyes adatok megóvása jellemző. Mivel az online tartalmak szigorúbb szabályozását tartanák szükségesnek, ebből fakadóan ők a legkevésbé interaktívak és minden újdonsághoz fenntartással közelítenek.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu