Életteli história

A história sokkal érdekesebb, ha életre kel, s nem csak kronológiát bifláznak a diákok. Ez sarkallta arra Balhegy Gabriellát, egy csepeli általános iskola történelemtanárát, hogy éljen a világháló és a digitális technika vívmányaival.

Család-otthonPalágyi Edit2009. 03. 12. csütörtök2009. 03. 12.
Életteli história

Előbb csak kilincselt az ötletével, aztán feltette a középkori királyainkat összefogó anyagát az internetre. A Történelem Tanárok Egyletének vezetője hívta fel a figyelmét egy minisztériumi pályázatra, melynek jóvoltából – szerzőtársaival együtt – elkészíthették a hazánkban akkor még újdonságnak számító interaktív tananyagot. Az első témájuk a polgárosodó Magyarország volt. A második CD-ROM pedig a mohácsi csatavesztéstől a reformkorig mutatja be a magyarok mindennapjait. Nemcsak a korabeli térképeket, fegyvereket tanulmányozhatják a gyerekek, de „beinvitálják” őket a jobbágyok és nagyurak hajlékaiba is.
A hagyományos szemlélet szerint a diákok külön tanulják a Mongol Birodalom históriáját, s valamikor később a magyarokat pusztító tatárjárást. A valóságos történelem azonban nem tagolódik leckékre, magyarázza a tanárnő. S ha a tanár nem segít nekik, a gyerekek igen nehezen veszik észre az összefüggéseket egy adott kor eseményei közt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek