
Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu

Van egy jó és egy rossz hírünk. Tegnap a jóval kezdtük. Év végi autós értékelésünk második részében azokat az kocsikat vesszük elő, amelyek kedvező tulajdonságaik ellenére is valamiben csalódást okztak a velük ismerkedőknek.
Összességében elmondható, hogy minden autómárkánál fontos szerepet játszott a biztonság és a környezet védelme. A franciák és olaszok eddigi gyengéjükre, a megbízhatóságra próbáltak rágyúrni, a németek a fogyasztásra és a minőségre, a japánok pedig a technológiára. Nagy tanulsága az idei évnek: az ár mindennél fontosabb. Hiába jó egy-egy modell, túlárazva nem kelli. S most nézzük meg mely gyártó melyik modelljének nem sikerült megugrania az általunk kitűzött szintet.
Az első – vagyis inkább az utolsó – helyen a Chevrolet Aveo áll, ami jó autó lehetett volna úgy tíz évvel ezelőtt, de ma már sajnos nem rúghat labdába. Nagy szerencséje a dél-koreaiaknak, hogy ez az utolsó harmatgyenge modelljük, a Cruze már egészen más csillagzat alatt született. Rossz hír a GM-nek, hogy sajnos, az Opel Meriva szintén nem túl jól sikerült egyterű, elnagyolt belsővel, élvezhetetlen vezetési élménnyel és esetlen formával. Jövőre jön az utód, a gyártó beígérte a minőségi ugrást – kíváncsian várjuk.
Nem mondható rossznak, de mindenképpen elmaradt a várakozásoktól a Mitsubishi kompaktja, az új Lancer. A minőségérzet megvolt, de az 1.8-as motor erejét úgy elrejtették, hogy inkább egy jobb 1.4-esnek érződött. Ráadásul a fogyasztása is több volt a soknál, így kerülhetett listánk harmadik helyére.
Nem 2009-es újdonság, de a Suzuki SX4 Sedan sem szerepelt valami fényesen: sem a kinézetével, sem a tulajdonságaival nem tudott meggyőzni bennünket. Nagy tanulság, hogy az ötajtóshoz alapáron járó 1.5-ös motorral jobb választás, mint a drágább 1.6-ossal.
Csalódás volt a Toyota újdonsága, az Urban Cruiser. A magas árért cserébe gyakorlatilag egy szabadidő autónak kinéző Yarist kapunk. A minőségre nem lehet kifogásunk, de hogy ez itthon kinek ér meg csaknem 5 millió forintot, az egyelőre nem tiszta. Hasonló cipőben jár a Kia Soul: kicsit túlzásba vitték a divatozást, és rosszul lőtték be az árát. A Ceednél drágábban, egy attól kisebb kocsit kapunk, ami feltehetően gyorsan kimegy majd a divatból. A hét év garancia persze jól hangzik, de a fapados verziót mégsem szerettük.
Jövőre jön a Tata Nano, lesz még olcsóbb Fiat, sok egyéb más. Figyeljék az autóipar vergődését 2010-ben is velünk. Kellemes Ünnepeket, s nagyon boldog autózást kívánunk az új évben is!
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu