Suzuki Splash 1,3 DDiS: több a soknál

Amikor megjelent nagy durranás volt, de gyorsan beleszürkült a hazai utak forgalmába a Splash. Megbízható, ésszerű választás, de hiába jó a dízel motor, majdnem négy millió Forint nagyon sok érte.

Család-otthonVékey Zoltán2010. 02. 21. vasárnap2010. 02. 21.
Suzuki Splash 1,3 DDiS: több a soknál

A Swift mindenkié, a Splash elsősorban a fiataloké – ezt találta ki a japán-magyar autógyár, s nem is olyan rosszul. Mert méretben nincs nagy különbség, talán egyedül a Splash magassága tűnik fel: emiatt jobban kilátni előre, viszont érzékenyebb is az oldalszélre a kocsi. Hátulról a magas lámpatestek és a majdnem homorú törésvonal teszi karakteressé a kocsit, elöl viszont barátságosan, de bambán bámul a nagy szemeivel. Összességében harmonikus benyomást kelt – a Wagon R+ amorf formája, hála istennek, már a múlté.

Kemény műanyagokból építkezik a műszerfal, a színes ajtóbetétek a kilencvenes évek japán autóit elevenítik fel. A Suzuki mérnökei amúgy kitettek magukért: a Minitől átvették az óriási sebességmérőt, a fordulatszám mérője vidáman kandikál a műszerfal tetején. De a magasra helyezett váltó is forradalminak számít az eddig látott megoldások után. Pakolhatunk is ide-oda, és egész szépen el lehet férni elöl. De meglepő módon hátul is: két felnőtt sem szorong egymás mellett. Ez azonban a csomagtér rovására ment, ami mindösszesen 200 liter. Ez egy kétfős háztartás heti nagybevásárlását sem képes befogadni – sporttáskáról, bőröndről ne is álmodjunk.

Az autó érdekessége a motor, ami a Fiat 1,25 literes dízele 75 lóerővel és majdnem 200 Nm nyomatékkal. Ennek köszönhető, hogy pörgetés nélkül is megy, nem erőlködik, városban tökéletes partner. Igaz, hogy kétezres fordulatig gyenge, de utána mindegy neki, hogy egyedül vagy öten ülünk a kocsiban, rendesen megindul. A 130-as sebességet simán tartja, efölött azonban érezhetően elfogy az ereje és a motorzaj is zavaró. Hidegen is hajlamos a kerregésre, de a hangja pirosnál állva néha kifejezetten zavart. Vezetni sem különösebb élvezet, de nem is rossz, amolyan „nem alszom el, de érjünk már oda” érzés. A fogyasztásra nem lehet panasz 5,5 litert kért száz kilométeren városban – de az egyliteres benzines alapmotor is csak egy literrel fogyaszt többet, és városban éppen elég.

Ízig-vérig városi autó a Splash, méghozzá az igénytelenebb fajtából. Értve ezalatt a kevésbé részletgazdag kidolgozást és természetesen azt is, hogy egy Suzukit ritkán kell a kötelező átvizsgáláson kívül szervizbe hordani. Hiába tetszik, hiába jó, a dízelmotor nem éri meg a drága felárat. Ráadásul csak egyetlen felszereltséggel kapható, amiben persze minden fontos extra benne van az mp3-as cd-től a négy légzsákig.

Suzukikból hagyományosan az alapkivitelt érdemes megvenni légkondicionálóval (ez a Splashnél 2,5 millióért vihető haza), mert tényleg megéri: hosszú évekig megbízható autó marad. A gázolajos verzió a maga 3,7 milliós árával soha nem fogja visszahozni a különbözetet, ráadásul ennyiért a piacon akár már egy mérettel nagyobb dízeles kocsit is találunk magunknak.

Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek