Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Sokan ismerik a televíziós reklámot, amelyben egy csinos fiatal nő felemelt karja alatt, a hónaljában – nyilvánvalóan a dezodor hiányára utalva – kirajzolódik annak az állatnak a képe, amelyet hagyományosan „büdös disznóként” szoktak aposztrofálni. A boldogság záloga tényleg a dezodor volna?
A reklámok világa
A nőket a reklámok olykor agyonnyomják az elvárásaikkal. Szépnek és örökké fiatalnak, boldognak és kiegyensúlyozottnak kell látszani, amihez az út a szépségipar és a divat oszlopcsarnokán át vezet.
Viszont a reklámokban az izzadó férfi – ellentétben a nővel – vagy sportol, vagy ellenállhatatlan erotikával dolgozik (ablakpucolás), mindenesetre a duzzadó izmain csordogáló verítékcseppjei vonzóak. Amikor dezodort választ, azt is férfiasan tökéletesen teszi – testre fújt illatcsíkok, amire a nők ugranak –, hogy leendő párkapcsolatában biztonságosan manipulálhassa a nőt.
A nőknek a mai médiavilágban állandóan negatívumokat kell leküzdeniük ahhoz, hogy legalább az elfogadható szintet megüssék. S ha ez nem sikerül, egyenesen undorítónak érezhetik önmagukat – ráadásul megkapják a vádat, miszerint „ezt maguknak köszönheted”...
A női önértékelés ereje tehát a hiányok és a vádak kivédésére pazarlódik, amiközben a legfőbb tartalom – az önbizalom – komoly károkat szenvedhet.
A női identitás
Nagyon fontos, hogy valakinek az önmagáról kialakított képe pozitív legyen, érzelmei pedig elfogadóak. Ha nem kedveljük azt a nőt, aki reggel a tükörből visszanéz ránk, akkor ez a kép inkább negatív, az önelfogadás folyamata nem támogató.
A XXI. század kamaszlányai már olyan légkörben nőnek fel, amelyben a külső megjelenés felülírja a belső értékeket. A fiatal nők ugyan még a régebbi korban szocializálódtak, de mára megtanulták, hogy mi a sikeres létezés feltétele. A negyvenes nők pedig mindent megtesznek, hogy egyáltalán a pályán maradjanak, hiszen a lemaradás rémével küzdenek.
Bizonyosan más értékrendet találunk a nagyvárosokban, mint a kisebb vidéki településeken, ahol még tartják magukat a régi hagyományok és szokások. Az urbánus élet azonban egyre több elvárást támaszt, s a munkahelyek egyre nehezedő megtartása, a párkapcsolati problémák – ismerkedés, családalapítás – sem könnyítik meg a mindennapokat.
Ahhoz azonban, hogy valaki megtalálja a helyét a világban és a családjában is, kiegyensúlyozott érzelmek kellenek. A hajszoltság és a szorongás mindig rossz tanácsadó, mert kapkodásra sarkall, miközben figyelmen kívül hagyjuk a legfontosabb szempontokat.
A jó önértékelés
Integrált személyiség, kitartás, az állandó erőfeszítések elfogadása, az érzelmek megfelelő kezelése, jó döntési képesség, megfelelő konfliktuskezelési stratégiák, optimális önértékelés és jól működő önbizalom –nos, az elengedhetetlen (szak)tudás mellett ez a női karrier kulcsa.
A valódi, tartós sikerhez alapok is kellenek, amit a tudás, a tapasztalat, a kemény munka és a komoly erőfeszítés biztosít.
Ezek elsőre nem könnyű feltételek, akár riasztóak is lehetnek, mégis mindezeknek köszönhető, ha a dolgainkat többé-kevésbé el tudjuk intézni, emberi kapcsolatainkat a kölcsönös érzelmekre alapozva és nyugalomban éljük meg.
Akinek nincs kellő önbizalma, nem csak a kudarctól, de a sikertől pánikba eshet, egyszersmind szorongásossá válhat, miközben azt érzi, megbillent az érzelmi egyensúlya.
Ha ez rövid ideig tart, akkor jót tesz, mert visszahúzza az illetőt a realitás talajára, átgondolásra készteti. De ha elnyúlik, netán folyamattá válik, akkor már gátló tényező, ami rontja az önbizalmat, tartós szorongást okoz a nőben, aki például attól retteg, hogy nincs meg a megfelelő tudása egy feladathoz, s le fog bukni, mint egy kisdiák a dolgozatírásnál.
A női élet
A nőknek többet és keményebben kell dolgozniuk a sikerekért, mint a férfiaknak. Jókor kell a döntéseket meghozni, optimális időpontban kell választani a karriert – szemben a férfiakkal, akik úgy lépkednek felfelé a karrierlétrán, ahogy a sors hozza. A nőknek nem csak saját érdekeiket kell megvizsgálniuk a döntés meghozatala előtt. Virtuálisan vagy ténylegesen listát kell készíteniük arról, mit nyernek és mit veszítenek, ha elindul a karrierjük. Mert ez utóbbiból, vagyis veszteségből is van bőven. Férj, család, gyerek, szülők, barátok, munkahelyi kapcsolatok egyaránt gyakorta megsínylik a sikert.
A nőknek valóban ketyeg a biológiai órájuk, tehát vannak kemény tényezők, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni, mikor valaki az életét tervezi. De jobb tervezni, mint „hömpölyögni” az élet hullámain – akkor is, ha valaki azt érzi, állandóan egzisztenciális szorongások fenyegetik, s nincs egy rendes párkapcsolata sem. Bármilyen gyászosan látja is valaki a saját életét, ha van önbizalma, és elhiszi, hogy nincs olyan helyzet, amelyben tartósan tehetetlenné válna, akkor nyert ügye lesz. A helytállás nem egyszer szinte minden érzelmi és testi energiát felemészt. De ez leginkább akkor igaz, ha valaki nem bízik önmagában, azt érzi, hogy az élete valahogy „csak úgy megtörténik” vele, s nem ő az irányító.
A reklámok világában minden szép és kellemes, s ha szót fogadunk a trendeknek, illatosan, üdén és mosolyogva állunk minden élethelyzetben. A valóságban azonban sokszor kell keményen, rettenthetetlenül küzdeni – s az eredmény nem a dezodor használatától vagy hiányától függ.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu