Mitsubishi L200 2,5 TD: plázaálló

A friss L200-zal a Mitsubishi megmutatta, hogy ennél jobban már nem lehet pláza-kompatibilissé tenni egy alapvetően munkaautót. Pedig messzebbre is el lehet jutni vele.

Család-otthonVékey Zoltán2011. 09. 04. vasárnap2011. 09. 04.
Mitsubishi L200 2,5 TD: plázaálló

Miért jó a pick-up? Általában szűk a hátsó sor, a raktérre pedig itthoni viszonyok mellett zárható, ablaktalan dobozt kell szerelni, különben a sódert is lelopják róla. Egy előnye van: visszaigényelhető utána az ÁFA, mivel haszongépjárműnek minősül. Veszi is ezért boldog-boldogtalan úgy, hogy egyébként nincs rá igazi szüksége: nem szállítja vele a szörfdeszkát a magyar tenger partjára. Ne legyen már annyira jó ezeknek az okosoknak, gondolták a törvényalkotók, valamivel nehezítsük meg a dolgukat. Ezért kell például menetlevelet töltögetni minden út előtt, akár szállítunk valamit, akár nem. És még örülhetünk is, hiszen néhány éve még 90 volt velük a maximálisan megengedett sebesség autópályán.

Ha meggyőztük magunkat, hogy igenis kell a pick-up, meglehetősen széles kínálatból választhatunk, melynek egyértelműen legformásabb darabja az L200. Az a vád nem érheti a Mitsubishi-t hogy a Navaráról másolta. Hiába méretes darab az L200, nem brutális, ijesztő vagy drabális. Annyi az ív, a kerekítés és a díszítés, hogy még a Fiat 500 is megirigyelhetné, tehát a japán pick-up nem egyértelműen férfias darab. Persze, nem is kifejezetten nőies, de azért van benne valami feminin első ránézésre, s valljuk be: terepjáró képességeket nemigen várnánk ettől a formától.

Az utastér izzadva egyensúlyoz a teherautós és a személyautós lét között. A kormány és a műanyagok akár egy Lancerben, de a középkonzol és az ülések inkább olyanok, mint akármelyik haszongépjárműben. Jó magasan trónol a vezető, ahonnan már a kilencvenes éveket idéző rádiómagnó gombjait is nehezen éri el. Mégis van fedélzeti számítógép, sőt digitális iránytű is, ezek az infok mind-mind a rádió pontmátrix kijelzőjén jelennek meg. Nagy ötlet az elektromosan mozgatható ötödik ablak ami kilátást ad a platóra. A próbált verzió egyébként a hosszított platójú volt (1505 mm), aminek következtében a hátsó túlnyúlás olyan terebélyes, hogy vigyázni kell, le ne érjen ereszkedésnél vagy emelkedőre mászásnál.

Az egyetlen extra, amit senki se spóroljon ki, a raktérroló vagy -doboz, mert így elmondhatjuk hogy van rendes csomagtartónk, ami nem is kicsi, ráadásul műanyaggal rendesen burkolt, takarításához elég egy slag. Összesen 1325 liternyi cuccpt vagy 960 kg-ot mozgathat az L200 – ez, mondjuk, nem kevés trágya, vagy akár négy jól hízott disznó.

A váltókar melletti – hölgy ismerőseim által kisváltónak nevezett – karral intézhetjük a hajtáslánc ügyes-bajos dolgait. Tisztességes platósként mindent megkapott: alapesetben hátsókerék hajtás, de menet közben – 100 km/h-ig – kapcsolható négykerék, felező és diffizár is. Nem is jön zavarba terepen, sőt ott van igazán elemében, de nem érdemes elfelejteni: ezek nem valódi terepjárók, hanem inkább földútra, erdei ösvényre való munkagépek. Somogybabodon lehetőleg ne ilyennel célozzuk meg a siratófalat. Ép ésszel vállalható terepen kitűnően teljesít a Mitsubishi.

A fogyasztás nagy átlagban 8 liter körül alakult, de könnyen 10 fölé vihető, ha ki akarjuk használni a motorban rejlő erőtartalékot. Nem kevés a 178 lóerő, viszi is rendesen az L200-at, egyedül a hangos kerregés zavart, ami álló helyzetben a sofőr váltót markoló kezét is rendesen rázza. A hosszú úton járó ötsebességes egység egyébként is darabos és néha akad is, de hát ez a kategória márcsak ilyen, kell hozzá a férfierő. A futómű nem ügyetlen, de hátul pattogós a merev tengely és a laprugók miatt. A 130 már bizonytalan, de a 110-es utazótempó minden gond nélkül tartható vele. Igaz, hogy ültünk már finomabb és személyautósabb pick-up-ban, a rugózás sem valami kényelmes, de földúton fordul a kocka: ott érzi magát igazán elemében.

Alig 6 millió a tényleg fullos (6 légzsák, automata klíma, mp3, tempomat) felszereltségű L200 (persze nettóban), ami nem is olyan sok egy ilyen erős pick-upért – bár a többiek is hasonló áron kelletik magukat. Igazából semmi nem szól az L200 mellett – de ellene sem. Többet tud terepen, kevesebbet aszfalton, mint amilyennek ránézésre gondolnánk. Ha valakinek ez tetszik, bátran vigye: rejtett rossz tulajdonságra, apróbetűs meglepetésre nem kell számítani.

Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!