Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Vannak a feleségnek való lányok: szerények, megbízhatóak, dolgosak. És vannak a tüzes, szeszélyes, félelmetesen gyönyörű nőszemélyek. Akiket mindenki meg akar kapni, legalább egyszer az életben. Az Alfa ilyen volt 30 éve, s ilyen ma is.
Az Alfások rendje külön tanulmányt kíván. Senki sem érti, hogyan tudnak így szeretni egy gépet. Mit szeretni, imádni! Legyen szó saját kocsijukról vagy a többi Alfáról: integetnek, villognak, előzékenyek a kollégákkal. aki Alfában ül, egy elit klub tagjának érzi magát, s nem csak a márkatársak miatt. Nem tudom megfogalmazni, de tényleg volt bennem valami jóleső izgalom minden reggel, mielőtt beültem a Mito-ba. S az alig látható mosoly makacsul tartja magát az arcunkon, míg megkerüljük az autót.
A 8C sportkocsiról visszaköszönő orr gyönyörű és semmivel összetéveszthetetlen, az eleje pedig az új Alfás divat szerint cseppet sem agresszív, inkább az utat szaglászó hűséges kutyára emlékeztet. A klasszikus keret nélküli ajtó értelmetlen, de szerethető és nagyon menő. Hátulról szemlélve is rendben van a kis Mito, de a túlméretezett alsó rész miatt a hátsó ablak nagyon kicsi. Ennek beülve érezzük igazán a súlyát, ahogyan az egész beltér is felemás érzéseket ébreszt. A középkonzol lehetne bármelyik Fiaté, ahogyan a kormánykerék is. Ez utóbbi túl nagy és vékony, nem szerettem. Nem így az ülések: csodálatosan finom barna bőrrel bevonva, ekkora autóhoz mérten nagyok és kényelmesek. A hátsók is használhatóak, de a láb- és a fejtér természetesen kevés ahhoz, hogy akár középtávon is kényelmes legyen felnőtteknek. A Mito-ban van USB csatlakozó is, amit csak azért hangsúlyozok, mert sajnos ez még nem természetes minden gyártónál.
Az 1,4-es turbómotor hozza az Alfától elvárt sportos karaktert. A 135 lóerő jól gyorsítja az autót, a hangja meg egyenesen fenomenális. Mégsem tudtam maradéktalanul élvezni: az új váltó miatt. Mindenki kímélje meg magát a csalódástól és felejtse el a Mito-t automata váltóval. A TCT-nek nevezett duplakuplungos cucc nemcsak életidegen az Alfa-érzéstől, de néha lassú és idegesítően darabos. Előzésnél padlóig nyomva a gázpedált fájóan sokáig teketóriázik. Enyhe fájdalomdíj, hogy a váltó mögötti fülekkel is kapcsolgatható, de az igazi a klasszikus manuális váltóval lenne. A kis turbós motor egyébként városban kilencet fogyasztott, ami átlagos érték, de országúton nem sikerült nyolc alá vinnem.
Menet közben azért előfordult, hogy lefelé görbült a szám. Értékelem én a sportosságot, de a Mito ráz, nem is kicsit. Fővársunk remek útjain szekér módjára zötykölődik szegény, mintha tömör gumiból lennének a kerekei. Egy-egy úthibán akkorát ütött, hogy meg kellett állnom ellenőrizni, nem történt-e valami baj a felnivel vagy a gumival. Ezektől függetlenül mégis jó dolog vezetni a Mito-t. A nagyméretű tetőablakon besüt a nap, a Ferrari-piros fényezést mindenki megnézi. Egyszerűen jó az élet egy Alfában.
A stílus és az élmény drága – legyen szó Miniről, DS3-ról, vagy épp a Mitóról. A kocsi ára – a felejthető váltó nélkül – kicsivel több, mint ötmillió. A konkurensek ennél valamivel drágábbak, kisebbek is, de ebben a kategóriában mégsem ez számít, hanem a szerelem. Az Alfának pedig sokan esküdnének örök hűséget nemre és korra való tekintet nélkül. Ha házastársnak nem is, de szeretőnek én is elfogadnám...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu