Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Amin a Mercedes és a Volkswagen csoport közösen dolgozik, nem nagyon lehet rossz. A haszongépjárművek egy szelete ilyen – mialatt a személyautók frontján gyilkos háború dúl a két konszern között.
A Sprinter és Crafter közös fejlesztés, gyakorlatilag egyformák. A Crafter a Volkswagen (és a Mercedes) nagy haszongépjármű platformja, amely millióféleképpen konfigurálható. Lehet dobozos teherautó akár dupla fülkével, platós kisteher, esetleg személyszállító kisbusz. A kipróbált autó a 35-ös közepes méretosztályt képviselte, 3,5 tonnás össztömeggel és 1,2 tonna terhelhetőséggel. A kisebbik 30-as rövidebb, a nagyobbik 50-es magasabb. Még az alacsonyabbik Crafter is úgy emelkedik ki a többi autó közül, mint az óceánjáró a velencei gondolák szomszédságában.
A kinézetre sok szót nem vesztegetnék: jó nagy hosszúkás hasáb, magasra húzott lámpákkal. De haszongépjárművet csak a legelvetemültebbek vesznek a külcsín alapján. Ennél jóval fontosabb, hogy például az EUR-szabvány raklapok oldalról és hátulról is beférnek, s ezekből akár ötöt is elnyel a 4,3 méter hosszú „csomagtartó”.
A belső – teherautós mércével mérve – nagyon rendben van. Sok gomb nincs, a rádió is utólag beépített, de van klíma, ami egész gyorsan lehűti a nagy teret (akár fel is lehet egyenesedni az utaskabinban olyan nagy a belmagasság). Pakolóhelyek is akadnak, okos megoldás, hogy a két utasülés dönthető és alattuk egész nagy rekesz található, ahová akár egy hátizsák vagy laptoptáska is befér. Ha sofőr lennék és egész nap a Craftert kéne vezetnem, biztos, hogy áldanám a munkaadóm nevét.
Rendelhetünk olajhidraulikus rugózású üléseket is – tudják, amilyenen a BKV buszok vezetői feszítenek. Ez egyébként a maximális méret, amit még B jogosítvánnyal is el lehet vezetni és meg lehet szokni, de az elején azért nagyon elkél az óvatosság. Egy 7 méter hosszú és majdnem 3 méter magas autóval bánni nem gyerekjáték a városban. Tudom, hogy ez adottság, de engem akkor is borzasztóan zavar, hogy a tolatásnál nem látom, mi van mögöttem..Itt nyerne csak igazán értelmet a tolatókamera, nem pedig a 4 méter hosszú autókban, de ez nem rendelhető. Van viszont tolatóradar, amit senki semmiképpen se hagyjon ki, ha Craftert vesz.
A kétliteres CRTDi motor háromféle teljesítményszinttel rendelhető. Van 109, 136 és 163 lovas kivitel, legutóbbi dupla turbóval. A középső szint egyébként mindenre elegendő, megpakolva is kellően gyorsít vele a Crafter. Autópályán úgy 100-110 körüli az ideális utazósebesség, ez a csúcsváltozatnál biztosan eléri a 130-a ist, de egy ekkora autóval a szélérzékenységet is be kell kalkulálni: a hatalmas sík felületek vitorlaként működnek. (Pont ezért nem kéne a nagyméretű dobozosokkal túlzottan száguldozni, ahogy egyébként sokan szoktak.) A fogyasztás vegyesben megközelítette a tíz litert: ha a méreteit nézem elfogadhatónak tűnik, de kevesebbre számítottam, főleg a gyárilag beígért 7,2-es adat ismeretében. Ráadásul még start-stop rendszer is volt a tesztelt kocsiban, ami nagy szó ebben a kategóriában.
A Crafter hatmilliótól indul, a csúcsváltozatok pedig 10 millió környékén állnak meg, de ezért már sokszemélyes, személyautós felszereltségű kombiváltozatot kapunk. A mi Crafterünk klímával, tempomattal, hátsókerékhajtással és még egy csomó extrával majdnem 8 milló nettóban. A Merci ennél valamivel drágább, míg a konkurens Ford vagy a Renault több mint egymillióval olcsóbb. Nos, a Volkswagen jelnek (és a minőségnek, tegyük hozzá) nem csak a jól bejáratott személyautó szegmensben kérik meg a felárát.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu