Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Habár sokszor csak nézelődünk, mégis húz a szívünk a bevásárlóközpontokba, ahol akár órákat is képesek vagyunk eltölteni – legalábbis ez derült ki a Gfk legújabb kutatásából.
A hazai vásárlók mintegy 43 százaléka választja a bevásárlóközpontokat a vásárlás és szórakozás alkalmával. Ezek a bevásárló helyek elsősorban az aktívan dolgozók körében népszerűek, különösen a munka- és lakóhelyük között ingázóknál.
Azt gondolhatnánk, hogy vásárolni sokkal inkább a nők szeretnek, a számok azonban mást mutatnak. Az kétségtelen, hogy a női fölény elvitathatatlan: a vizsgált 19 bevásárlóközpont látogatóinak 57 százalékát adják a nők és 43 százalékát a férfiak, azonban vannak olyan helyek, ahol a férfivevők aránya a 60 százalékot is megközelíti!
És hogy mitől jó egy bevásárlóközpont? Fontos, hogy legyenek különböző árszínvonalú üzletek, könnyen elérhető helyen legyen, és sokáig legyen nyitva. Ha több, közel azonos színvonalú pláza működik egy városban, akkor többnyire a lakó- vagy munkahelyhez legközelebb esőt választjuk, ugyanakkor egy újonnan nyíló plázáért képesek vagyunk akár többet is utazni. Apropó utazás. A látogatók közel 80 százaléka nem utazik 30 percnél többet, hogy meglátogasson egy bevásárlóközpontot, ez alól csak néhány kivétel van: vagy néhány nagy alapterületű, de egyedi attrakcióval is rendelkező fővárosi helyszín, vagy néhány regionális központként is funkcionáló vidéki központ.
Plázába járni viszont nem csak a vásárolni lehet, és ezt támasztja alá, hogy az összes látogató egyharmada jellemzően csak nézelődni megy, és ők jellemzően pénzköltés nélkül is távoznak. Akiknek viszont sikerült maguknak találni ezt-azt, azok átlagosan kicsivel több, mint 7000 forintot költöttek el.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a plázáknak igenis van helye a magyar vásárló közönség körében. Sokszor azért megfordul a fejemben, mikor ilyen helyen járok, hogy valóban válság van?!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu