BMW 320d Touring: szerelem gyilkos pillantásra

Pillantása gyilkos. Ölni tudna a szemével. De így szereted Őt. Pedig csak egy átkozottul kívánatos tárgy.

Család-otthonVékey Zoltán2013. 04. 01. hétfő2013. 04. 01.
BMW 320d Touring: szerelem gyilkos pillantásra

Nem úgy, mint a szomszéd valaha irigyelt autó sofőrje. Az ő pillantása ugyanolyan gyilkos. Tudja, hogy tudod, hogy néz, de nem zavarja. Kezd kellemetlenné válni a dolog, a lámpa meg csak nem akar zöldre váltani. Sárgánál padlót nyom, a tizenéves verda megremeg és meglódul – hadd menjen, gondolod. A tudat bőven elég, hogy bármikor állva hagyhatnád. Pedig az autód nem is teljesen őszinte. Az M csomag kívül-belül látványos, az egyedi M kék szín pedig rátesz egy lapáttal. Egyedül hátul gyanús az egyedül árválkodó kipufogó. Ez csak egy egyszerű 320d kiöltözve, és a vicc az, hogy még így is bőven elegendő a közlekedésben résztvevők jó részének a lealázásra.

Nehéz rosszat mondani a külsejére: ez a BMW ránézésre hibátlan és mindenki megbámulja. Vicces, hogy az új megjelenése az elődöt (főleg annak ráncfelvarrás előtti változatát) mennyire zárójelbe tette. Azonnal elavulttá vált, pedig pár éve még az volt a nagyon menő. A vesébe épített lámpákkal, az éles vonalakkal, a hosszú motorházzal mindenesetre pompás látvány ez az F31 kódjelű 3-as kombi. Rettenetesen gonoszan tud nézni, a körgyűrű alakú LED-ek továbbra is a legkönnyebben felismerhető márkajegyek. Ami sokat dob, az az 1,4 milliós M-csomag, ebből mellesleg simán kijön egy jobb állapotú E46 kombi. Ennyiért megkapjuk a világ legszebb kormányát, a csodálatosan finom Alcantara üleseket és a látványos lökhárító csomagot. A baj csak az, hogy az ezen felül is feláras M-futómű miatt leültetett karosszéria túl alacsonyan van, fekvőrendőrön, nagyobb padkán rettenetesen kell vigyázni. Ráadásul ez a sportfutómű a hazai utakra kicsit túl kemény, helyenként ráz is, főleg Sport módban.

A kombi nemcsak szép, praktikus is. Fél köbméteres a hátsó traktus és motorosan nyílik. Sőt, ha az ember épp 8-10 Macbookot szeretne bepattintani hátra akkor elegendő a lábát meglengetni és nyílik is a csomagtér. Az elődhöz képest nagy előrelépés, hogy van hátul is hely bőven. Ha nem lenne a vastag kardánalagút, akkor öt embernek is kényelmes lehetne, így viszont csak négyen ülhetnek be nyugodt szívvel.

Ha csak eddig tartana a cikk, ha csak álló helyzetben próbálgattuk volna a 3-ast, akkor is lenyomta volna a konkurenciát. De a jó rész csak a motor indítása után kezdődik. A BMW kétliteres dízele a legjobb a kategóriában: 184 lóerő, 380 Nm és négy vezetési mód. Sport+-ban igazi vadállat, Eco Pro-ban takarékos túrakombi – többarcú autó. A fogyasztás alacsony volt, de őszintén szólva még kevesebbre számítottam. Tavaly 5 liter körül jártunk el egy hasonló 3-assal, ez most majdnem 7-et evett. Benne van a fagyos tavaszi időjárás, és az is, hogy a sportos belső kihozott néhányszor a sodromból, tehát egy szavam sincs, csak jelzem, hogy lehet(ne) kevesebb is. A BMW-ben minden a vezetésről és a vezetőről szól. A kormányt tekergetni még dugóban is élvezetes, a joystick váltó álomszerűen vált, a futómű halálprecíz és bombabiztos.

Szóval itt van ez a kombi BMW, s nagyon erős vágyat érzek rá, hogy birtokoljam. Most azonnal és így, ahogy van. A kicsit öreges C-Merci és a nagyon technokrata A4 is elég jó autó, de valahogy ez az új hármas mindet veri. Kívülről és belülről is. Igaz, ez a legújabb mind közül, tehát illik is elöl állnia a sorban. Az árképzés nagyjából hasonló, a három prémiummárkánál néhány százezer csak a különbség a kétliteres kombik között. A BMW így alapáron pont befér a 10 milliós küszöb alá, ami azt jelenti, hogy egy-egy jobban felszerelt Passat-nak vagy Insignia-nak is alternatívát jelenthet. Jól felextrázva akár a duplája is lehet az ár, a tesztben szereplő autó konkrétan 16 millió – és még így is azt mondom, megéri. Nekem ez a tökéletes autó.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek