Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az Infiniti FX kinézetre nagyobbat üt mindennél. De vajon elég lesz ez a németek ellen?
Infiniti. Itthon egyelőre kevesen tudják, miről is beszélek, a jelenlegi gazdasági helyzetet elnézve ez pedig sajnos nehezen fog változni. Az Infiniti ugyanis a Nissan luxusmárkája, amit eredetileg Amerika meghódítására hozott létre az anyacég, akárcsak a Toyota a Lexus-t. A lábukat sikerült is megvetniük és a Lexus volt az első, aki bemerészkedett az oroszlánbarlangba: Európába. A Nissan kis késéssel 2008-ban követte, azóta kaphatók az Infiniti modellek, pár éve már hazánkban is.
Az Infiniti palettáján van kabrió, hibrid szedán, és persze nem az USA lenne a célpiac, ha nem lenne legalább egy SUV is. Az igazán nagy áttörést egyébként az FX-sorozat első generációja jelentette, ami új jelentést adott a városi terepjáró fogalmának. Hogy miért? Mert az FX más, mint a többi SUV. Méretben és árban is az Audi Q7, a BMW X5, illetve a Lexus RX vetélytársa, de filozófiában merőben eltér. A második generáció 2008 óta van velünk, de tovább vitte az előd hagyományait. Messziről felismerhető és látszik, hogy nem terepre tervezték. Arányait tekintve zseniális. Monumentális a hűtőmaszk és végtelenül hosszú a motorháztető. Rengeteg a króm és a hullámzó forma, mégis nagyon egységes az egész autó. Nem magas, de a kerekei hatalmasak és valami irdatlan széles (7 centi híján két méter). Agresszívebb és sportosabb szabadidőautó momentán nem jut eszembe, szerintem nem is nagyon van. Az FX mellett egy Lexus RX elanyátlanodott óvodásnak tűnik, de egy X6-os BMW sem több egy tanácstalan kisiskolásnál. Mindeközben az Infiniti olyan mint egy élő és lélegző ragadozó, egyértelműen a tápláléklánc csúcsán. Még a festése is a bőrre hasonlít: állítólag kisebb karcokat magától eltüntet az autó különleges öngyógyító fényezése az első három évben.
Az utastér a külső méretekhez képest nem is olyan nagy, a hátsó sor például három felnőttnek már nem is olyan kényelmes, főleg a fejtér hiányzik, a csomagtér 410 literes térfogata is inkább idéz egy kompaktot mint egy SUV-ot. A bőrülés tökéletes, hűthető-fűthető, ezerféleképp állítható, nagyon szerettem. Van távolságtartó-tempomat, sávtartó asszisztens és nagyon szuper körkörös kamerarendszer a parkolgatáshoz, ami akár felülnézetben is tudja mutatni az autót. Az összhatás ugyan meggyőző, ahol viszont az ördög rejlik ott vannak kisebb problémák. Sok gomb Nissanokból származik, például a bal lábnál található gombcsoport megegyezik a Nissan munkásautójának, a Navarának a paneljével, ahogy a kormány ugyanaz, mint a negyedennyibe kerülő Nissan Juke-ban. A fedélzeti számítógép csak kényelmetlen módon, a műszerfalról állítgatható és a központi menürendszerben is könnyen el lehet tévedni.
Mi sem jelzi jobban, hogy az Infinitinek fontos Európa, mint az hogy az FX kapható dízelmotorral is, ami persze a Renault-Nissan-tól érkezik. A háromliteres hathengeres 240 lóerős és 550 Nm nyomatékot tud, ami a 2,2 tonnás súlyhoz képest sem rossz adat. Képes komoly gyorsulásra (0-100 km/h : 8,3 másodperc), de inkább a rinocéroszhoz hasonlítanám, nem egy gepárdhoz. Mindehhez képest egész elfogadható 10 liter körüli fogyasztást produkált vegyes használatban. Jó a hangja a hathengeresnek, de csendesnek nem mondanám, valahogy érezni, hogy az autó eredetileg egy selymesen halk benzinmotorral lett kitalálva, pedig biztos raktak a dízelbe plusz szigetelést. Vezetni viszont olyan, mint amit a kinézete ígér. Pontos a kormány, nagyon masszív a futómű, jó a hétsebességes váltó. Ha nem is nyújtja egy 370Z vezetési élményét, de könnyedén feledteti méretét és súlyát a sofőrrel.
Az Infiniti FX-re mindenki irigy lesz a sarki zöldségestől a 3-as BMW-ben ülő yuppikig, erre jobb, ha a legelején felkészülünk. Az ára nagyjából megegyezik a konkurensekével – 16 millióról indul akár dízellel, akár a kisebbik benzinessel kérjük –, a különbség csak az, hogy ebben alapból gyakorlatilag minden extra benne van, amit a német batároknál meg kell fizetni. A dizájn különleges és gyönyörű, a belső már átlagosabb, az Infiniti FX viszont továbbra is a legexkluzívabb versenyző a kategóriában, s ez a fő ütőkártyája. Alig néhány szaladgál belőle, híresen megbízható, remek dolog vezetni és nagyon extravagáns. Csoda, hogy sokan álmodnak róla?
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu