Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Öröm, boldogság és adrenalin. Egy BMW sokféle dolgot felszabadít az emberben vezetés közben.
Nagyon népszerű volt nálunk az előző egyes, viszont mióta két éve kijött az új, két erős konkurenst is kapott. Egyrészt itt van az új A3, ami hihetetlenül jó minőségűre sikeredett és megjött az új A-osztály is, ami nem leplezi létezésnek kizárólagos célját: megtörni a BMW hegemóniát a fiatal(os) vásárlók körében. A körülmények tehát nem lettek barátságosabbak, de persze a münchenieket sem kell félteni.
Az új egyes arca továbbra is megszokást igényel, de azért már nem annyira meghökkentő, mint a legelején. Ez az egyetlen BMW, amelynek nem nagyon agresszív és tolakodó, hanem inkább bárgyú a tekintete. Ettől függetlenül a bakancs-forma és a ránézésre is hátsókerekes építésmód megteszi a hatását és látványossá teszi a kis bömbit. A Sport csomag külső és belső látványelemeket is tartalmaz (felára 626 000 forint), többek között a nagyobb kerekek és a piros cérnával varrott egyébként tényleg nagyon kényelmes, combtámaszos ülések is a csomag részei. Az autó – ahogy a prémium konkurencia többi tagja is – nagyon minőségi belül, jó anyagokkal, finom megoldásokkal találkozhatunk mindenütt. Ráadásul az extralista is gyakorlatilag végtelen, tehát akkor mi is lesz az, amiért 3-ast vesznek majd az emberek? Hát a méret. Az 1-es rettentő szűkre van tervezve, egy Golfhoz képest ég és föld. Ebben egy átlagos méretű felnőtt simán klausztrofóbiás lehet és kis túlzással mindent el fog érni kinyújtott kézzel, beleértve a hátsó szélvédőt is. Maga az ülés mérete megfelelő, de minden irányban közel vannak hozzánk a lemezek, nem szellős a beltér. Erre mondja mindenki, hogy igen, a legkisebb BMW az egy csajos autó, én azért ezzel vitatkoznék, de erre majd visszatérünk.
Ez a kétliteres dízel továbbra sem nagyon talál ellenfelet magának. Egyestől az ötösig minden BMW-ben ez a legideálisabb motor, de szerintem ha itthon árulnának 720d-t, az is fogyna. Mert ez a 184 lóerő nagyon egészséges, főleg a legkisebb modellben az egyesben. Rettenetes gyorsulást tesz lehetővé, ha akarjuk minden csepp gázolaj örömet tud okozni. A 20d motor egyébiránt nem az a nagyon finomkodó fajta. Egyrészt van neki egy karcos, érces hangja, ami az indítást kivéve inkább egy kellemes morgás. Másrészt egy-egy váltásnál a nagy erő miatt rendeset ránt, meg kell tanulni finoman vezetni. A fogyasztása meg egyenesen hihetetlen, mondjuk városban 6 liter, azon kívül meg 5, úgy hogy nem próbáltam fogyasztási rekordokat döntögetni.
A manuális váltó egy csodálatos szerkezet, de ha azt mondjuk, hogy az 1-es alapvetően női autó, akkor nagyon nem illik ide. Ugyanis férfiasan, nehezen és persze tűpontosan jár, de hátramenetbe kifejezetten komoly fizikai munka berakni, egy nőnek biztosan nem fog tetszeni, még jó, hogy lehet automataváltóval is kérni. Ugyanúgy erő kell a fékhez és a kuplunghoz is, szóval az egyes egy női méretű, de férfimunkát igénylő gép. A futómű főleg a nagy kerékkel nem kifejezetten szereti az úthibákat, de ez az ára a nagy kanyarsebességnek.
A legnagyobb erőssége az autónak az élmény, amit még tovább fokoz az X, azaz négykerék-hajtás. A rendszer automatikus, semmit nem tudunk róla, egyszerűen csak annyi derül ki, hogy gyorsabban lehet vele kanyarodni, mint amennyivel én egyenesen menni merek. Az autó mintha az aszfaltra lenne ragasztva, de az igazi előny nyilván télen jön ki, amikor a sima, hátsókerekes egyesek azért küzdenek a jéggel, ez röhögve megy fel bárhová. Mivel most nem volt hó, ezt csak feltételezem, de azért erős megtapasztalásokra épül a gyanúm. A váltó melletti kapcsolóval lehet egyébként nagyon spórolós (ECO PRO) és az elmebeteg (SPORT+) kategóriák között lépkedni, ilyenkor az autó komoly karakterváltozáson megy át. Változik a gázreakció és még talán a hang is, kikapcsol a kipörgésgátló és meg lehet őrülni. ECO PRO-ban pedig gyűjthetjük a megspórolt kilométereket. Jó játék és alapáron ját minden 1-eshez.
A 120xd alapára 8,5 millió, amit könnyen fel lehet 10-11 környékére vinni, ha nem vigyázunk az extralistával. Ez szerintem azért sok, mert ennyiért már egy nem is alap 3-ast is kapni, szóval nem 120xd-vel lesz tele az Outlet parkolója azt hiszem. Ettől függetlenül egy nagyon sok élményt nyújtó, de szűk kompakt. Nyilván kéne.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu