„Magyarország harmadik lett a csoportjában, de ez senkit se tévesszen meg” – Hamit Altintop a sorsolás után
nemzetisport.hu
A Subaru mindent másképp csinál mint mások. Hogy a különcködés kifizetődő-e, rögtön kiderül.
A tengerentúlon nagyon nagy kultúrája van a Subaruzásnak, itthon ezt kevesen értik és érzik. Nálunk a németautózásnak van hagyománya, a Subaru meg a valami elvont japán autóként él a legtöbbek fejében. Pedig a részben Toyota tulajdonban működő kis japán gyár különleges technológiák tömkelegét csomagolja egyre kívánatosabb fémborításba.
A Forester a kínálat csúcsa, a városi szabadidőjármű, a terepjáró-imitátor. Gondolhatná bárki aki rápillant, pedig ezzel a vassal nagyobb eséllyel megyünk el nagy sárban, hóban mint a legtöbb SUV-vel. Elölről irtó jól néz ki, ezekkel a karmokként feszülő légbeömlőkkel és a ködlámpa helyére tolt nappali LED-ekkel. Kevés szebb felnit láttam még, mint ami a tesztautón virított és jól állt neki a fehér szín is. Szokatlan, hogy a mai trendekkel ellentétben nagyon nagyok az ablakok, de ez jó dolog: nem bunkerszerű tőle az autó kívülről és a belső hangulatnak is jót tesz a sok fény. Ami nagyon hiányzik róla, az a motorház tetején trónoló légbeömlő, amiért önmagában képesek voltak emberek Subarut venni. Ez az új Foresteren nyomtalanul eltűnt, hogy miért a franc se tudja, de komoly űrt hagyott maga után a lelkemben az biztos. (gyorsan megnéztem, hála Istennek a következő Imprezáról nem radírozták le)
Belül is jótékony hatású a nagy ablakok és az átlagnál szélesebb tetőablak fényáteresztő hatása. De minek is? Hogy meglássuk ezt a belsőt 2001-ből? Mert nagyjából ezen a szinten van a forma és az anyagok elegye. Masszív, kemény, fekete műanyagból van itt minden a műszerfaltól a könyöktámaszig. Az összeszerelés vitathatatlanul jó és biztos van olyan aki slaggal akarja a középkonzolt tisztítani, de ezt a szintet bő egy évtizede hagyta el az európai és jó 4-5 éve a japán autóipar is. Két színes kijelzőt is kapunk a csúcsfelszereltséghez. A fenti nagyon kicsi és mindenféle dizájnos adatot láthatunk rajta a fogyasztásról és a kerékszögről, a lenti meg egy sima utólag is beépíthető harman/kardon fejegység navigációval és nagyon nagyon pici érintőgombokkal. Hely van bőven, az ajtók nagyra nyílnak, élhető és barátságos autó a Forester. A csúcsváltozat elektromos csomagtere lelombozóan lassú, de legalább belülről is lehet nyitni és zárni. A csomagtér 500 liternél is nagyobb és egyszerűen dönthetők a hátsó ülések is.
Nem volt még dolgom olyan Subaru-val, amit ne lett volna remek vezetni és szerencsére az új Forester sem lóg ki a sorból. A kormány direkt, a váltó pontos és a fokozatkiosztás is jó, a futómű meg egyenesen szuperül lett eltalálva. Stabil és precízen vezethető a kocsi nagy sebességnél és durván vett kanyarokban is. A pedálok, váltó, kézifék, stb. kezelése valószínűleg szándékosan van a szokásosnál nehezebbre hangolva, így a Forester férfias autó, hölgyeknek nem biztos, hogy ínyére lesz. Érdekes, hogy nem rendelhető semmi extra vezetéstámogató rendszer, követős tempomat, holttér-figyelő, sávtartó. Nem tartották fontosnak a japánok, hogy ilyesmivel vívják ki a figyelmet. Van viszont boxdízel, ami meg senki másnak nincs.
Ez a már korábbról ismert kétliteres, 150 lovas kuriózum, amivel minden konvenciónak ellene megy a Subaru. Mélyre van beépítve és mivel a dugattyúk járása ellentétes, így azok rezonanciája kioltja egymást. Így lesz nagyon puha járású a motor, ami a jó hangszigeteléssel párosítva ténylegesen csendes utasteret jelent állóhelyzetben és 130-as tempónál is. A másik jó dolog benne, hogy annyira pörgős, hogy az embernek nagyon oda kell figyelnie tankoláskor, nehogy benzint öntsön a tankba. A boxermotorok hátránya, hogy kicsit hosszabban kell őket izzítani, így a start-stop rendszer kizárva és talán emiatt fogyaszt egy kicsit többet a konkurens kétliteres dízeleknél. Mondjuk a vegyes 6,7 liter így sem mondható soknak, a városi 8,5 liter viszont már nem olyan kellemes.
Nagyon nagy hasmagasság és állandó, egész intelligens, szimmetrikus összkerékhajtás gondoskodik arról, hogy célhoz érjünk akkor is, ha elhagytuk a járt utat. A felező hiányzott, de extrém helyekre nem ilyennel megy majd úgysem a tulaj. Hóban, sárban, erdőben (ugye a neve sem véletlen) viszont jól helytáll.
Szebb és jobb lett a Forester mint volt, van benne hely és igazi csemege a boxermotor. Kár a szomorú belsőért, de erre nem mindenkinek van igénye. Ott vannak például az amerikaiak ugye, akik zabálják a Subarukat. A magyar SUV vásárló másra gerjed, de ettől függetlenül van helye a Forester-nek a piacon. Családos, telekre járó és jól kereső apukáknak alsó hangon 9 millió forintjába kerül a kétliteres dízellel szerelt alapváltozat. Gyakorlatilag minden létező irányzattal ellentétesen mozog a Subaru. És vannak jónéhányan akik nem akarnak beállni a sorba, akik szeretnek árral szemben úszni. Nekik tökéletes önkifejező eszköz egy Forester és ők azok akik integetnek ha szembejön egy márkatárs.
nemzetisport.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
heol.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
nemzetisport.hu
mandiner.hu
origo.hu