Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nem meglepő, hogy az internet térhódítása álláskeresési szokásainkra is hatással van. Arról még nincs szó Magyarországon, hogy félredobhatnánk az újsághirdetéseket, de egyre jobban bízunk a közösségi médiában, vagyis abban, hogy „segít” mihamarabb álláshoz jutni.
Kép: Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nappali Centrum Álláskereső iroda - álláskeresés III. kerület Óbuda Itthon magazin fotó: Németh András Péter
Az internet mindörökre megváltoztatta az emberek és a csoportok közötti kommunikációt. A munkavállalók komoly közösségi életet élnek az interneten, aktív kapcsolatok sokaságát tartják fenn így, és hozzá akarnak férni mindazokhoz a technológiákhoz és felületekhez, amelyek segítségével megoszthatják akár munkahelyi életüket is. Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a dolgozók gyakran így cserélnek eszmét munkájukról és munkáltatójukról – és így gyűjtenek információkat megüresedő pozíciókról is. A munkaerő-piaci helyzettel foglalkozó cég harmincegy országban végzett felmérést, és a válaszadók 38 százaléka állította, hogy az elmúlt egy évben az interneten keresztül keresték meg álláslehetőséggel kapcsolatban, és 11 százalékuk a közösségi médián keresztül jutott munkához. Európán belül Németországban és Lengyelországban a legnépszerűbb, Norvégiában pedig a legeredményesebb az internetes álláskeresés.
Magyarországi adatok
Férfi (%) | Nő (%) | |
Igen | 46 | 40 |
Nem | 51 | 56 |
Nem tudom | 4 | 4 |
Férfi (%) | Nő (%) | |
Igen | 33 | 30 |
Nem | 43 | 47 |
Nem tudom | 24 | 23 |
Forrás: Kelly Services Hungary Kft.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu