Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Túl sok a hamis remény az iskolákban használt technikai kütyükkel kapcsolatban. Sem a számítógépek gyakori használata, sem az internet nem javítja a tanulók eredményeit – ez derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) legújabb tanulmányából.
Kép: Samsung Smart school intelligens iskola ahol digitális eszközök segítik a tanulást jászfényszaru oktatás informatika gyerek osztály 2015 02 12 Fotó: Kállai Márton
A felmérés annak járt utána, hogy milyen hatással van a tanulók eredményeire az oktatásban használt csúcstechnológia. A kérdés igencsak aktuális, hiszen a világon évről évre többet költenek számítástechnikai berendezésekre. A több mint 70 országban elvégzett Pisa-teszteken és a digitális készségeket vizsgáló felmérések eredményein alapuló tanulmány végkövetkeztetése szembemegy a trendekkel: e szerint azokban az oktatási rendszerekben, melyekben jelentősen fejlesztették az információs és kommunikációs technológiát, úgy tűnik, elmaradt a hozzá fűzött remény az olvasásban, a matematikában és a természettudományos ismeretek terén egyaránt.
Kiderült, hogy azok a diákok, akik a tanulásnál hetente legfeljebb egy-két alkalommal használják a kütyüket, jobban teljesítenek, mint az ennél gyakrabban „gépezők”. A legkiválóbb oktatási rendszerű országok, városok – például Dél-Korea vagy a kínai Sanghaj – iskoláiban használják a legkevésbé a számítástechnikai eszközöket az oktatásban. Hasonló a helyzet a Pisa-tesztekben rendszeresen az élen teljesítő Szingapúrral is. Ilyenek a tapasztalatok az internethasználattal kapcsolatban is. Azokban az országokban, ahol a tanításban a legtöbbet használják a világhálót – így többek közt Ausztráliában, Új-Zélandon és Svédországban –, jelentősen esett a tanulók olvasási teljesítménye.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu