Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
AMIKOR BIZONYÍTHATÓ A LOPÁS - Évente mintegy 1500 panasz érkezik a fogyasztóktól, hogy az áram- vagy gázszolgáltató alaptalanul vádolja őket azzal, lopták, azaz szabálytalanul vételezték a földgázt vagy az áramot.
A panaszok egy részében a felhasználókat a szolgáltató azzal vádolja meg, hogy a fogyasztásmérőjüket befolyásolták, ezáltal akár méretlenül vételeztek földgázt, villamos energiát vagy ivóvizet. Ha a fogyasztó meg van arról győződve, hogy nem nyúlt hozzá a mérőórához, akkor panasszal kell fordulni a szolgáltatóhoz – mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal osztályvezetője a napi.hu-nak. Ha erre elutasító választ kap, akkor a hivatalt kell megkeresnie. A fogyasztónak mindig együtt kell működnie a szolgáltatóval, hiszen a fogyasztásmérő a szolgáltató tulajdona.
A gáz- és a villamosenergiaszektorral kapcsolatosan érkezik a legtöbb megkeresés a hivatalhoz, ez évente 1500 panaszt jelent, de 60–70 százalékban elutasítják a felhasználó panaszát. Amikor a fogyasztónak van igaza, általában eljárásbeli hibák állnak a háttérben: például nincsen hitelesítési bizonyítvány, vagy a helyszíni munkavégzésről nincsenek meg a munkalapok.
Nagyon fontos, hogy a szolgáltatót terheli a bizonyítási kötelezettség, hiszen ennek súlyos következményei vannak, több százezer forintos kötbért kell a felhasználónak megfizetnie.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu