![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17441063_auto_resized.jpg?ver1)
Borbélynak nem ízlik az első vereség; Tímár nem az ETO Lúdas Matyija
nemzetisport.hu
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17441063_auto_resized.jpg?ver1)
Tudatosan készülünk, kissé mégis mindig túlköltekezünk karácsonykor – derül ki két kutatásból, amelyek a magyarok vásárlási szokásait vizsgálták.
A Cofidis Hitel Monitor országos felmérése szerint a magyarok 84 százaléka igyekszik nem túlzásba vinni a vásárlást, 82 százalék pedig arra figyel, hogy ételt ne dobjon ki. Mert pénzt ilyenkor mindenki költ, a lakosság tizede tervez ajándékot venni. Többen inkább a havi jövedelmükből költenek (64%), sokan már korábban félretesznek (41%), hogy vásárolhassanak (a két csoport között átfedés van). Ha túl is költekezünk, azt jellemzően nem kölcsönből tesszük. Ezt az Intrum Justitia (európai követeléskezelő vállalatcsoport) felméréséből tudjuk: a csoport arra volt kíváncsi, 24 európai országban hogyan költenek az emberek karácsonykor. Az eredmény: tízből csak két magyar vesz fel kölcsönt, hogy ajándékot vegyen. Ugyanakkor a válaszadók 40 százaléka bevallotta, többet költ ajándékra, mint megtehetné.
Ennek hatását januárban érzékeljük.
És hogy mit veszünk? Amit az elmúlt években is: ruházati cikkeket, kiegészítőket (49%), szépségápolási termékeket (46%), játékokat és könyveket (37-37%). Kevesebben vesznek már márkás ételt és italt, többen háztartási gépet és bútort, mint tavaly – mutat rá a Cofidis felmérése. A tárgyi ajándékok mellett egyre többen adnak inkább élményt, közös programot.
nemzetisport.hu
borsonline.hu
travelo.hu
magyarnemzet.hu
feol.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu