Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Kedves Gabi!
Miért van az, hogy minden tanár azt hiszi, az ő tantárgya a legfontosabb?! Pláne egy nyolcadikos esetében, a felvételi előtti feszült idegállapotban! A biológiatanár az utolsó csepp a pohárban: a januári első tanítási napon témazáró dolgozatot íratott a diákokkal. Igaz, decemberben a gyerekek választották azt, hogy inkább a téli szünet után, mint előtt – egyik se gondolt bele, hogy a szünetben kezükbe se veszik majd a könyvet. Ami rendben is van, a szünet a pihenésre való. A tanár meg abba nem gondolt bele, hogy így egy csomó 200 százalékos rossz jegy született, ami rontja a féléves átlagokat, ami, tudjuk, beleszámít a vitt pontszámokba…
Botond egyébként jó eszű, de elég lusta gyerek, eddig is ott kellett lenni a sarkában. Én ötig dolgozom, bevásárolok, főzök, utána pedig tanulok vele: magyarázok, kikérdezem. A gyerekem ugyanis gyakran úgy jön haza, hogy semmit nem ért, a tanárok csak ledarálják az anyagot és utána számonkérik. Rendjén való ez így? Én szülőként odateszem magam. Nem várható el ez egy biológiatanártól is?!
Üdvözlettel: Teca
∗
Kedves Teca!
Levelében több problémát vet fel, kevés ennyi hely mindet kibogozni. Óvnám önt az általánosítástól, kizárt, hogy minden tanár „csak ledarálja az anyagot”. Ön írta, hogy Botond lusta gyerek, tehát joggal feltételezhetjük, hogy az órákon se mindig figyel a tanárra – ezért kell önnek elmagyarázni az anyagot, amit nem ért. Az egy másik kérdés, hogy a tankönyvet elolvasva ez egyedül is menne-e a fiúnak, vagy ön ragaszkodik a közös tanuláshoz, mert ez a tuti hatékony megoldás?
A biológiatanárral alkut kötöttek a diákok – megjegyzem, szép tőle, hogy a gyerekekre bízta a választást –, és most behajtotta az ígéretet, ez így fair. Az már bizony a diákok felelőssége, ha nem készültek a dolgozatra.
Alapvetően egyetértünk abban, hogy az iskolai szünetekben a diákoknak nem a tankönyveket kell bújniuk, hanem fel kell töltődniük a folytatásra. Csakhogy az utolsó egy-két napon a kialkudott dolgozatra készülés becsületbeli ügy; a diák jelleméről árulkodik, hogyan áll hozzá. Ezen túlmenően pedig a bő kéthetes téli szünet egy felvételi előtt álló nyolcadikosnak nem jelenthet láblógatást, ha elmaradásokat görget maga előtt, vagy ha minél jobb teljesítményre törekszik, mert szeretne bejutni a vágyott iskolába. Ki kevesebb, ki több energiát tesz a céljai elérése érdekében. Önnek az is fájhat, hogy Botond az előbbi csoportba tartozik.
Üdvözlettel: Szijjártó Gabi
[email protected]
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu