FIAT-tal a tejtúrán

A FIAT magyarországi képviselete másodszor támogatja a tejtúra szervezőit korszerű autóparkkal. Az idén az országjáró program egy időbe esik a dízel Panda hazai bevezetésének időpontjával.

Egyéb2004. 05. 21. péntek2004. 05. 21.
FIAT-tal a tejtúrán

A FIAT szerencsésnek mondhatja magát, hiszen már tavaly, az első tejút idején is akkor érkezett el hozzá az együttműködési felkérés, amikor az új Pandát éppen bevezette a magyar piacon. Kern Nándor kereskedelmi igazgató szerint természetesen fantáziát láttak abban, hogy egy vállaltan karitatív eseménysorozat során egyszerre több tucat autójuk jelenhet meg az újságokban és a televíziós tudósításokban. Ráadásul éppen olyan célok megvalósítását tűzték ki a tejút ötletgazdái, amilyenekkel a FIAT Magyarország is azonosulni tud. Május 28-30. között rendezik ugyanis a Szent István Egészségügyi közalapítvány szervezésében a tej világnapján az országos Iskola-Tejtúrát.

{p} A neves színészek, politikusok, zenészek, közéleti személyiségek részvételével hat magyar várost érintő verseny egy-egy állomásán a tejfogyasztás népszerűsítése a cél. Az érdeklődők a helyszínen játékos versenyeken adhatnak bizonyítékot arról, mit is tudnak a tejről, tejtermékekről. Ugyanitt a szervezők több ezer dobozos tejterméket osztanak szét, sajtkóstóltatást szerveznek. Talán ennél is fontosabb a karitatív tevékenység: a közalapítvány jóvoltából egy-egy nyugat-magyarországi városban az önkormányzat képviselői tejtermék vásárlásra felhasználható vásárlási utalványt vehetnek át, melyeket a rászoruló családok között oszthatnak szét.A rendezvény célján kívül a megvalósítás formájával is egyetértettek. A szociális kérdések iránt fogékony cég vezetőinek tetszett továbbá, hogy e rendezvényen oldott formában igyekeznek népszerűsíteni a tejet, és hogy minél többekhez szeretnék eljuttatni ezt az életfontosságú italt.

{p} A Panda világpremierje után Az Év Autója címet kapta tavaly ősszel. Ez az egyik legelérhetőbb árú kisautó a magyar piacon, amely családi igényeket is képes kielégíteni, barátságos áron. Jópofa, életvidám, fiatalos hangulatú és stílusú jármű, olyan kisautó, amely minden szempontból beleillik a tejút programját szervezők elképzeléseibe - idézte a FIAT Magyarország választásának indokait Kern Nándor. Annál is inkább, mert akárcsak a Panda, a tejet népszerűsítő művészek is úton-útfélen megmosolyogtatják az embereket. Mivel pedig a célállomásokon FIAT márkakereskedők is várják a vendégeket, a tejút bizonyos mértékig az ő munkájukat is segíti. Az idén a színes léggömbökkel feldíszített, 25 autóból álló járműoszlop mindenhová elviszi a jókedvet, vidámságot, így a márka imázsát is kedvezően formálja.Az 1,3 literes, Multijet turbódízel motorral szerelt FIAT Pandák mindegyike valamelyik márkakereskedés tulajdonában van, a túra végén minden kocsit visszavárja gazdája, és nem gond az értékesítése. (A városon kívüli 3,7 literes átlagfogyasztás ismeretében ez teljességgel érthető, főleg, mivel ebben a kategóriában a Pandán kívül nincs másik dízeles szereplő a magyar piacon.)

{p} Az idén a FIAT Magyarország havonta átlagosan kétszáz Pandát szeretne eladni Magyarországon, ami, a modell piaci sikereit alapul véve, nem túlzott várakozás. Tavaly először ugyan csak havi száz kocsi értékesítését tervezte a márkaképviselet, ám villámgyorsan és jelentősen felül kellett vizsgálnia az alulbecsült tervet. Az autónak ugyanis minden várakozást felülmúlóan kedvezőbb a fogadtatása, mint azt még bevezetése előtt várták. Igaz, a mai családi kiskocsi őse egykor szintén eladási rekordokat döntött, de a magyar adatokat ismerve vélhetően a sokkal korszerűbb utód még ezt a kereskedelmi csúcsot is túlszárnyalhatja. (A magyarországi Panda-sztori valódi sikertörténet. Tavaly, a szeptemberi bemutatkozáskor 47 Panda "lábon" elkelt, majd októberben rövid idő alatt elfogyott a száz darabból álló nyitó készlet, novemberre pedig már 265 autó talált gazdára.

{p} Azóta mintegy másfélezer vásárlóval bővült az új Panda-tulajdonosok tábora, s ez óriási teljesítmény.)A FIAT Magyarország öt százaléknál nagyobb piaci részesedést szeretne elérni. Mivel a cég a piac általános visszaesésével számol , a kilencezer darabos tervezett éves értékesítési mutató is forgalombővülésnek tekinthető. A FIAT további meglepetésekkel is készül: a dízel Pandát követi majd a hétszemélyes Doblo Family, majd a Panda 4 x 4-es összkerék-meghajtású változat bemutatkozására kerül sor, míg az ősszel az új Multipla első darabjai kerülnek a magyar piacra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek