Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az új influenza még a politikához köthető témákat is lenyomta a közbeszédben – tudtuk meg a Forsense Piackutató és Stratégiai Tanácsadó Intézet ezer fős közvélemény-kutatásának eredményeiből.
Szeptemberhez és októberhez képest jelentősen csökkent a politikához köthető közbeszédbeli említések aránya, s az uralkodó téma az új influenza lett. Figyelemreméltó, hogy a spontán – tehát nem „provokált” – említések 50 százaléka a H1N1 vírushoz kapcsolódott. Az elmúlt években csak igen ritkán fordult elő, hogy valamely téma ilyen mértékben foglalkoztatta honfitársainkat. Összehasonlításképpen: szeptemberben a válaszoknak 3, októberben pedig 10 százaléka volt az új influenzával kapcsolatos. A H1N1maga alá gyűrte a tompai hármas gyilkosságot (9 százalék), a rádiófrekvenciák ügyét (5 százalék), s a többi esemény említése 5 százalék alatt maradt.
Nagyon dicséretes jelenség egyébként a betegség, a járvány közszájon forgása. Nehéz előre megmondani, hányan fognak ágynak esni: szakemberek szerint az Európai Unióban – tehát hazánkban is – a lakosság mintegy harmada kapja el a betegséget. Közülük is a teljes populáció csaknem egyhatoda az egy-kéthetes csúcsidőszakban fog megbetegedni. Amennyiben a dolgozók ilyen arányban dőlnek ki a munkából, az vállalatokat, de akár egész ágazatokat is megbéníthat egy időre, a keletkezett károk pedig milliárdokban lesznek mérhetők. Erről nyilván beszélni kell – értelmesen.
Egy példa arra, hogy mit jelent egy téma „fennforgása”. A Google azt tapasztalta, hogy aki betegnek érzi magát, a gyógymódok után kutatva, vagy tüneteket keresve használja a cég keresőjét – így megnövekszik bizonyos keresőszavak gyakorisága. Ezeket az eredményeket hasznosítja a Google: az adatokat összegyűjti, feldolgozza, majd az eredményt közzéteszi a Google Flu Trends folyamatosan frissített oldalán. Az Amerikai Járványügyi Felügyelet szerint a ez a megoldás a hagyományos módszereknél 2 héttel hamarabb képes jelezni az influenza felbukkanását. Az oldalon megtalálhatjuk Magyarország adatait is.
Tehát: beszéljünk és keresgéljünk, amikor csak szükségét érezzük.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu