Bor a Bibliában

Noé esete a borral a legközismertebb a Bibliából; a mértéktelen ivásra figyelmeztet. De nemcsak Mózes könyvében, más szerzőknél is találunk hasonló kijelentéseket, amelyek elsősorban az iszákosságtól óvnak. De fölfedezhetünk olyan sorokat is, amelyek gyógyító céllal ajánlják a bor fogyasztását.

Élet-egészségValló László2009. 12. 23. szerda2009. 12. 23.
Bor a Bibliában

Ézsaiás, Izrael egyik nagy hatású prófétája kemény szavakkal illeti a részegeskedőket: „Jaj azoknak, akik jó reggelen részegítő ital után futkosnak, és mulatnak estig, és bor hevíti őket.” Másutt így figyelmeztet: „Jaj azoknak, akik hősök a borivásban, és híresek részegítő ital vegyítésében.”

Hogy miért is jaj? Mert az ilyen dorbézoló, felelőtlen élet Isten ítéletét vonja maga után. A lehetséges következményekről a Példabeszédekben olvashatunk. „ Ne légy azok közül való, akik borral dőzsölnek, sem azok közül való, akik hússal tobzódnak. Mert a részeges és tobzódó szegény lesz, és rongyokba öltöztet az alvás.” Egy másik figyelmeztetés szerint pedig: „A bor megcsúfol, a részegítő ital háborgóvá tesz, és ha valaki abba beletéved, nem bölcs.”

A bor gyógyító, étvágyjavító hatását az ókori ember is jól ismerte, élt is vele. Ez nyilatkozik meg Pál apostolnak ifjú munkatársához, Timóteushoz írt levelében is: „… élj egy kevés borral, gyomrodra és gyakori gyengélkedésedre való tekintettel.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek