Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ha valaki követi az autós trendeket, jól tudja, hogy mivel próbálnak a kevésbé megbízhatónak gondolt márkák felzárkózni. Lássuk, mit nyújt Citroenék legfrissebb középkategóriása, a C5.
Mindenre megesküdnek, hogy legújabb modelljük aztán már tényleg, de tényleg nagyon megbízható lesz. Láttuk ezt az Alfánál a 159-essel, a Peugeot-nál a 308-assal, de s a Citroen is az élen jár az ígérgetésben. Egyetlen bökkenő, hogy volt bőven fogadkozás a néhány évvel ezelőtti modelleknél is, melyekről aztán az ellenkezője bizonyosodott be. Viszont nekünk bizonyíték kell, nem kecsegtetés.
A hirdetésekben az új Citroen C5-öt a legnémetebb franciának hívják, amivel nyilván a minőségre utalnak, de azért mégis kicsit furcsán hat. A forma valóban nagyon eltalált, leginkább a BMW-hez tudnám hasonlítani: szigorú orr, gyönyörű arányok. A hátulja a legkevésbé szép, úgy tűnik, mintha elbizonytalanodott volna a tervezők keze, hogy barátságos bálna vagy agresszív cápa legyen? A hátsó ablak formája egészen egyedi, s bár értelme semmi, a szomszédnak viszont dicsekedhetünk vele.
Beülve már inkább megtapasztaljuk, mit is ért a cég a legnémetebb francia alatt. Megmaradt a franciás kényelem, de végre minden ott van, ahol először keresnénk. A műszerfalat puha műanyaggal borították, az üléseket leginkább fotelhez tudnám hasonlítani, a kormány pedig a jól megszokott, fix közepű Citroen-fejlesztés. Helyből nincs oly sok, így 190 cm feletti termettel nehéz megtalálni a kényelmes üléspozíciót. A vastag A-oszlop és a keskeny ablakok pedig zavarják a sofőrt a körkörös kilátásban. Hátul sem mondható bőségesnek a helykínálat: öten, csomagokkal, fárasztó lesz leugrani Olaszországba.
Ha a kulcsot elfordítottuk, feltűnik, hogy az utastér remekül szigetelt, a motor nagyon kulturáltan jár, az alapjárati vibrálás szinte észrevehetetlen. A kétliteres dízel pont elég: nem vallunk vele szégyent az autópályán, városban is kényelmesen előzgethetünk. A fogyasztásra sem lehet panaszunk: a tesztidőszak alatt a C5-ös átlagban 7,7 litert evett, ami kifejezetten jónak mondható.
És akkor elérkeztünk az autó legerősebb részéhez, a futóműhöz. A Citroen Hydractive néven gyártja szuperkényelmes, hidropneumatikus, szintszabályzós futóműveit. Az olcsóbb C5-ös modelleket acélrugókkal is megrendelhetjük, ez az egyszerűbb és olcsóbb megoldás volt tesztautónkban is. Mégis, mintha varázsszőnyegen ülnénk: a kocsi az úthibákat vasalóként tünteti el és kanyarodni is gyorsan lehet. Nem tudom, hogy csinálták a franciák, de ha ez ilyen, milyen lehet a Hydractive...?
Kattintson bármelyik képre és megnyílik a képgaléria!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu