Tesztelje: panaszkodó vagy bizakodó típus?

Ha körbenéz, biztosan Ön is több olyan emberrel találkozik, akik folyamatosan panaszkodnak. Hangulattól, élethelyzettől, lelki alkattól és személyiségtől is függ, hogy ki az örökös panaszkodó, s ki az, aki kritikus helyzetén túljutva, bizakodóan tekint előre.

ÉletstílusBalogh Mária2009. 04. 16. csütörtök2009. 04. 16.
Tesztelje: panaszkodó vagy bizakodó típus?

A negatív kisugárzású ember másokat terhel, gyengít, s előbb-utóbb a „falra festett ördög” megelevenedik. Nem véletlen, hiszen a gondolatainknak és a szavainknak teremtő ereje van.

Ön vajon melyik típus?

1. Szívesen választana magának olyan festményt, amelyiken egy kedves, színes ruhás bohóc látható?

Igen                    Nem

2. Úgy érzi, hogy tisztában van kollégái, barátai, családtagjai tehetségével, intelligenciájával, képességeivel?
Igen                    Nem

3. Alapvetően elégedett a sorsával, magánéletével?
Igen                    Nem

4. Tiszteletben tartja mások időbeosztását?
Igen                    Nem

5. Van olyan érzése, hogy másokban kisebbrendűségi érzést kelt azzal, ahogyan beszél velük, vagy viszonyul hozzájuk?
Igen                    Nem

6. Gyakran bírálja mások öltözködését, megjelenését?
Igen                    Nem

7. Sokszor beszél másoknak arról, hogy mi hiányzik az Ön életéből, s mi nehezíti a mindennapjait?
Igen                    Nem

8. Ha valakitől kérni szeretne valamit, kivárja a megfelelő pillanatot?
Igen                    Nem

9. Nehezére esik, hogy rendszeresen szívességet tegyen családtagjainak, barátainak, kollégáinak?
Igen                    Nem

10. Ha valamit szeretne megvalósítani, elgondolkodik azon, hogy több megoldás is létezik, nem csak egy?
Igen                    Nem

11. Családtagjaival is olyan figyelmes, türelmes, szeretetteljes, mint például az ismerőseivel?
Igen                    Nem

12. Hajlamos arra, hogy meggondolatlan, előnytelen összehasonlításokat tegyen családtagjai és kollégái között?
Igen                    Nem

13. Hiszi, hogy ha folyamatosan ismételgeti kívánságait, közelebb juthat célja eléréséhez?
Igen                    Nem

14. Képes arra, hogy ne csak a saját problémáiról beszéljen, hanem másokat is figyelmesen és türelmesen meghallgasson?
Igen                    Nem


PONTOZÁS:

 
IGEN
NEM
1.
0
1
2.
0
1
3.
0
1
4.
0
1
5.
1
0
6.
1
0
7.
1
0
8.
0
1
9.
1
0
10.
0
1
11.
0
1
12.
1
0
13.
0
1
14.
0
1


ÉRTÉKELÉS:


10-14 pont: Ön hajlamos a panaszkodásra. Saját szempontjait másoké elé helyezi. Nem sokat gondolkodik azon, hogy kérése a másik ember számára mennyi fáradtságot jelenthet. Hiányzik Önből a tapintat és az önkontroll. Némiképpen önző és megesik, hogy átgázol embertársain, amit talán észre sem vesz. Ne terhelje mindig a többieket minden apró problémájával!

5-9 pont: Ön csak akkor panaszkodik, ha erre komoly oka van, s csak azoknak önti ki a lelkét, akikben megbízik. A nyafogás és az önsajnálat nem vált rossz szokásává. Ha problémája van, nem rejti véka alá elégedetlenségét, de nem törekszik mások lejáratására. Önnek csak egy őszinte lelki társra van szüksége, aki erősíti az önbecsülését.

0-4. pont: Öntől nagyon távol áll a nyafogás és a panaszkodás. Problémáit elsősorban maga szereti megoldani, gyakorta akkor sem panaszkodik, ha erre jó oka lenne. Ez a jellemvonása, valamint a mások iránt érzett empátiája, odafigyelése népszerűvé teszi. De a túlzott megfelelés és az elfojtott érzések gyengíthetik a teljesítőképességét, az egészségét. Tanuljon meg beszélni az érzéseiről!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek