Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Annak ellenére, hogy mostanában inkább a spórolás felé hajlanak a családok, a GfK Hungária kutatásából az derült ki, hogy a borfogyasztás megnövekedett az elmúlt évben.
Sajnos, ez a növekedés kevésbé a minőség, mint inkább az olcsóbb boroknak kedvezett. Ma Magyarországon a borfogyasztással kapcsolatos fogyasztói ismeretek igen hiányosak. A többség jelenleg még nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, inkább a régi, bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről, vagy az olcsóbb, műanyag palackos, kannás borok mellé teszi le a voksát.
Ennek ellenére a hazai borfogyasztás kultúrája rendkívül változatos, s az utóbbi években kialakult egy tudatos, igényesebb fogyasztói réteg is, aki szeretik és keresik is a jó borokat. Ezen fogyasztók általában többféle bort tartanak otthon, hogy mindig ki tudják választani az alkalomhoz illőt.
Köszönhetően hazánk minőségi bortermő vidékeinek és termelőinek ma már mindenki találhat kedvére való nedűt. A borfogyasztás általában ünnepi alkalmakhoz köthető legyen az vallási, állami vagy családi ünnep. Sok borfogyasztónál a bor ivása a kis, akár családi közösségek „összehozó” itala is egyben, amit a beszélgetések alapvető részének tekintenek. Helyszín tekintetében – mint az grafikonunk százalékos adataiból is leolvasható – az első helyen ezért a vendégség (39,1%) és az otthon(34,6%) szerepel, de emellett a válaszolók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként fogyaszt bort étteremben, vendéglőben.
A felnőtt lakosság megközelítőleg fele tekinthető borfogyasztónak, de heti szinten a magyar lakosság mintegy ötöde fogyaszt bort. A bor kedveltsége a 20 és 60 év közötti korosztályban lényegében egyenletes. Azonban a fogyasztás gyakoriságában már megfigyelhető az összefüggés a korcsoporttal: a kor előrehaladtával nő a borfogyasztás gyakorisága is.
Néhány évvel ezelőtt a bortúrák még a magasabb jövedelmű és a borok iránt fogékony fogyasztói kör szórakozása volt, azonban napjainkra ez a szabadidő töltési forma szélesebb körben elfogadottá és kedveltté vált. A borkóstolóval egybekötött pincelátogatás alkalmat nyújt megismerni az adott vidék borainak jellegzetességét, valamint a borkészítés folyamatát.
A borfesztiválok kifejezetten vonzóak a borok iránt érdeklődő igényesebb szegmensbe tartozó fogyasztóknak, illetve egy-egy alkalommal az átlagfogyasztóknak is. E fesztiválok népszerűségét illetően növekedés figyelhető meg, ugyanakkor a résztvevők informáltsága ezzel kapcsolatosan jelentősen korlátozott.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu