Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A recesszió az élet minden területén jelentős változásokat hoz magával. Mint egy nemrégiben készült új-zélandi, illetve amerikai felmérés jól mutatja: jelentősen megváltoztak az étkezési szokások is.
A Kidspot New Zealand által készített felmérés eredményei szerint a helybéli családok legkevesebb harmada változtatott bevett étkezési szokásain a gazdasági válság hatására – a takarékossági szempontokat szem előtt tartva vásárolnak az élelmiszerüzletekben, és kevesebbet költenek az elvihető készételekre.
A vásárlások során a családok igyekeznek elkerülni a hirtelen döntéseket, ehelyett átgondoltan és listával felkészülve látogatnak el a boltokba. Az áremelések eredményeként egyre többen keresik a független kereskedőket, figyelik és nagy tételben vásárolják meg az akciós fogyasztási cikkeket, elsősorban a fagyasztott élelmiszereket. Emellett többen választják az üzletek saját termékeit az ismertebb márkákkal szemben – főként ha olyan alapvető élelmiszerekről van szó, mint a kenyér, a margarin vagy a liszt. A kutatás szerint a családok ritkábban vásárolják a drágább húsféléket, miközben egyre gyakrabban esznek zöldségeket.
A felmérés következtetése megállíapítja, hogy jelentősen csökkent azoknak a száma, akik az elvihető készételekre költenek – igaz, a megkérdezettek 61 százaléka néhány hetente még mindig beiktat ilyenfajta gyors ebédet vagy vacsorát a család hétköznapjaiba.
Úgyszintén a megváltozott élelmiszervásárlási szokásokra mutatott rá egy a közelmúltban nyilvánosságra hozott amerikai felmérés is, mely szerint legkevesebb háromból két helybéli állampolgár főzési és étkezési szokásaira kimutatható hatással van a gazdasági válság.
A kutatás szerint a gazdasági visszaesés eredményeként az amerikaiak 51 százaléka gyakrabban eszik otthon, 37 százaléka pedig kevesebbet költ élelmiszerekre a bevásárlásai során. A változásról beszámolók 54 százaléka elkezdte gyűjteni az akciós kuponokat, 50 százaléka összehasonlítgatja a különböző üzletek árait, míg 45 százaléka a boltok saját márkáit keresi az ismertebb és drágább árucikkek helyett.
A felmérés szerint a válaszadók 79 százaléka rendszeresen főz otthon, ráadásul közülük minden második spórolási szándékkal teszi mindezt. Bár a takarékoskodás helyett a többség szívesebben választaná a minőséget, a bio és organikus élelmiszereket, a válaszadók 65 százalékának – saját bevallása szerint – magas áruk miatt anyagi nehézséget okozna ezek rendszeres megvásárlása.
Forrás: ELTE-TáTK
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu