Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Korunk Ádámja a munkahelyét tekinti harcterének. A férfiak többségébe genetikailag kódolt a megfelelési vágy, s ösztönösen versengenek– derült ki a „Légy férfi!” konferencián.
Kép: OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ma már senki nem lepődik meg, ha egy nő autót vezet, mint amiképpen a többség azon sem csodálkozik, ha egy férfi festi a haját. A nemek közötti szakadék egyre szűkül, kikezvdve ezáltal a hagyományos szerepek korábbi egyértelműségét. Vajon hogyan hat az erősebbik nemre, hogy tradicionális vezető szerepén osztoznia kell a hölgyekkel?
A férfiak életstílusát, fogyasztási és médiahasználati szokásait vizsgáló „Légy férfi!” konferencia e kérdéseket is feszegette. Erdélyi Zsolt, a Little Green Man reklámügynökség munkatársa nem túl tetszetős helyzetképet vázolt a mai magyar Ádámokról. Szerinte a kenyérkereső státusz elvesztése egyszersmind azt is jelenti, hogy a férfiak már nem tudnak mire büszkék lenni, ráadásul a reklámokból a gyenge, lúzer férfi képe tekint le rájuk. Erdélyi szerint a hazai tendencia nem egyedülálló: az amerikai filmekben is megjelentek azok a hősnök, akik a férfiak helyett mentik meg a világot.
Pedig a világmegváltás feladata ősidők óta az erősebbik nem vállát nyomja, akik emiatt állandó sikerkényszerben szenvednek. Varga Renáta, a DDB reklámügynökség senior stratégiai tervezője egy friss kutatás eredményeit ismertette: – A férfiakon állandó a nyomás, hogy sikert sikerre halmozzanak. Eközben – a már megszokott és hagyományos nemi szerepek zűrzavarában – közösségre vágynak, szükségük van új hősökre és legendákra A mai férfinek gyakran csak a márkák kínálják fel az új példaképeket, adnak alternatív sikerforrásokat, teremtenek összetettebb szerepmodellekett. Kérdés ugyanakkor, hogy a reklámokban megjelenő idealizált világ képes-e valós szerepmodellt nyújtani, s vajon nem csupán a pénz hajszolását és a fogyasztásban való önmegvalósítás téves eszméjét sujkolja.
Az persze vitathatatlan, hogy a reklámok nemcsak visszatükrözik, de hatnak is a társadalomra. S hogy mely reklámok hatásosak? Nos, a mai Ádámok is férfiból vannak: – Az erősebb nem figyelmét még mindig a meztelen női test látványa kelti fel a leginkábbt – mondta Felker Noémi, a Noe’s Ark reklámügynökség ügyvezetője.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu