Egert is megcsapta a benzingőz

Tavaly a helybeli Turi Tamás vett pezsgőfürdőt az egri Dobó téren a rali országos bajnokság idénynyitója után, idén pedig ifjabb Tóth Jánosnak járt ki az ünneplés. Az Eger Rally a meglepetések versenyének bizonyult.

FiatalokCsászár Jenő2005. 04. 08. péntek2005. 04. 08.
Egert is megcsapta a benzingőz

- Nagyobbra kell szabni a dobogót, mert idén hat győzelemesélyes WRC áll rajthoz - mondta tréfásan a verseny előtti sajtótájékoztatón Dudás Gyula, a szakág vezetője, aki rekordszámú nézőt várt a kanyargós hegyi utak szélére. S igaza lett, a kétnapos, tizenöt gyorsasági szakaszból álló futamot ugyanis több ezren szurkolták végig.
Nemcsak az utak mentén táborozó ralirajongók izgulták végig április első hétvégéjét, de a Eger környéki falvak népe is felfüggesztette a veteményezést és az ebédfőzést a minden idők legerősebb mezőnyét felvonultató futam kedvéért. Akadt kamasz, aki a Ford Focusszal harcba szálló Herczig Norbertnek drukkolt, mások Spitzmüllerék Toyota Corolláján legeltették a szemüket. Sokan izgultak az egri Él Istvánért is, aki idén nyergelt át a gyorsasági szakágról a ralira, s mindjárt egy Mitsubishibe pattant.
Némi csalódást talán csak az egerszólátiak érezhettek szombat este, ugyanis be kellett érniük a száguldó tűzoltóautók és a lassacskán pöfögő versenyautók látványával. Az első napot záró 9. gyorsasági szakasz ugyanis elmaradt, mivel egy, talán túlfűtött néző felgyújtotta a pálya menti tarlót, s a gomolygó füst megzavarta a versenyzőket.
- Címvédésre készülök - árulta el még a rajt előtt az egri Turi Tamás, akit tavaly egy jó zempléni véghajrá után abszolút bajnokká avattak. Most hazai pályán indította be a motort, s ez nagy lendületet adott neki. Hűséges maradt az elmúlt szezonban jól bevált Skoda Octavia WRC típushoz, ám most ugyanabból az istállóból kapott egy új építésű járgányt. Az első nap végén úgy tűnt, be kell érnie a második hellyel, ám ebbe nem törődött bele a rutinos pilóta, és a vasárnap délelőtti 11. gyorsasági szakaszban átvette a vezetést. A Turi-Kerék duó 1,6 másodperces előnye azonban hamar elillant, ugyanis szétrobbant a szervókormány csöve, így az is csodának számított, hogy begördültek a harmadik helyre.
{p}
- Még egy métert se mentünk idén az autóval, pedig tavaly ilyenkor már négyszáz kilométert tettünk bele - aggódott kissé a rajt előtt a 2003-as bajnok, Benik Balázs, akinek, szavai szerint, fekszenek a tempós és taktikás bükki utak. A tesztre szerencsére összerázódott a Ford Focus WRC. Olyannyira, hogy bár a szombati napot még a harmadik helyen zárta Turiék mögött, az utolsó gyorsaságiról már egyenesen a dobogó második fokára érkezhetett.
- Remélem, most újra összhangba kerülök az autóval és a pályával - bizakodott a verseny előtt a hatszoros bajnok, ifjabb Tóth János, aki egy év kihagyás után állt újra a starthoz. A Peugeot 206-os WRC-re ugyan a 6-os rajtszámot ragasztották, de az új navigátorral versengő Janika, ahogy a szurkolók becézik, a vasárnapi első gyorsasági szakaszoktól eltekintve mindvégig vezette a mezőnyt.
- Nehéz verseny volt, nagy csatát nyertünk. Most mi voltunk a szerencsésebbek - összegezte szerényen a díjkiosztáskor a futamgyőztes pilóta, majd hamarosan pezsgőzápor zúdult a nyakába.
- Pörgős verseny, szép tájak - így értékelték a ralisok a nyitányt.
Másodszor indult a raliidény Dobó városából, ahol szívélyesen fogadták be a százhúsznál is több résztvevővel startoló rendezvényt. Olyannyira, hogy a benzingőzös masinák a történelmi város szívében gördülhettek fel a céldobogóra. Így aztán, aki nem fért el a főtéren, az a várból figyelhette az autócsodákat, amik legközelebb a miskolci futamon dübörögnek fel.

Ezek is érdekelhetnek