Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Jelentősen visszafogták élelmiszer-vásárlásaikat 2008 ősze óta a szegényebb fogyasztók - olvasható a GfK Hungária Általános Vásárlóerő Index 2009-2010 tanulmányában.
Kép: Kecskemét, 2008. december 12. Tesco, karácsonyi bevásárlás, hipermárket. Fotó: Ujvári Sándor
Az MTI által idézett felmérés szerint ma Magyarországon több mint hárommillió ember él a létminimumon; ennek elsősorban a magas munkanélküliség és az alacsony iskolai végzettség az oka. A tanulmány készítői emlékeztetnek: minél fejlettebb egy gazdaság, annál kisebb az élelmiszerekre és a napi megélhetésre költött összeg aránya. Magyarországon 2004 és 2007 között javuló tendenciát lehetett megfigyelni ezen a területen, ezt a 2008 őszén kirobbant gazdasági válság törte meg.
Első pillanatra furcsaság, hogy a szegények körében nem meglepő módon az olcsóbb termékek népszerűbbek, de az már nem jellemző, hogy az akciókat is jobban keresnék. Mindez összefügg a korlátozott boltválasztási lehetőséggel, hiszen minél kisebb településen él valaki, annál kevesebb bevásárlási helyszín közül tud választani, vagyis a mostanában megfigyelhető "árvadász" viselkedésforma sokkal inkább a városokban élőkre jellemző - vonják le a tanulságot a GfK felmérésében.
A szegényebb fogyasztói csoportok körében dominál leginkább az otthoni étkezés, vagyis ez a réteg nagyobb mennyiségben fogyaszt olyan élelmiszereket - például szódavizet, szörpöt, tejfölt vagy pudingport -, amelyek a család napi ellátását biztosítják. A kényelmi termékek közül az otthon használatos hajfesték magas aránya a szembetűnő - fűzik hozzá. A GfK kutatása megerősíti, hogy a szegény családok körében magas a gyermekesek aránya, a gyermekek ellátásával összefüggő költségeken azonban szerintük a többség nem tud és nem is akar spórolni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu